Online kérdőívek, szoftverek és a szervezés

„A digitális adatgyűjtés korában az adatminőség és a válaszadói élmény központi jelentőségű tényezőkké váltak. Ebben a kontextusban a kérdőív tervezés és a válaszadók szelektálásának metodológiája kritikus fontosságú az értékelhető és megbízható eredmények eléréséhez.”

Online kérdőív

A digitális adatgyűjtés evolúciójában a kérdőívírás és a válaszadók szelekciója kiemelt jelentőséggel bír. A reszponzív design nem csupán esztétikai preferencia, hanem a mobilon történő kitöltés növekvő penetrációja miatt alapvető követelmény. Optimalizált hossz és struktúra, melyek a válaszadói élményt egy 20 perces kitöltési időn belül tartják, nemcsak a válaszadók motivációját fokozzák, de a minta reprezentativitását is elősegítik. Ebben a kontextusban demográfiai változók, mint a nem, kor, iskolai végzettség, és földrajzi tényezők, kulcsfontosságúak. Ösztönző rendszerek és gamifikációs technikák pedig tovább növelik a válaszadási arányt. A kérdőív tesztelése különféle platformokon és a nyelvezet egyszerűsítése szintén elengedhetetlenek az adatok integritásának biztosításához. Modern kérdőívszerkesztő eszközök, mint a freQuest, ezen folyamatokat automatizálják és vizualizálják, hozzájárulva az NRC Netpanel szolgáltatásainak sikerességéhez.

Kérdőívszerkesztő

Az NRC freQuest rendszerével gyorsan és könnyen készíthetők bonyolult kérdőívek is, programozói tudás nélkül.

Panelmenedzser

A netpanel szoftverrel a megbízók egyszerűen kezelhetik válaszadói közösségüket, jutalmazhatják résztvevőket és meghívókat is küldhetnek.

Qualitative organisation

Az NRC az online kvalitatív kutatások területén az IPG szoftvert és a qualipool szolgáltatást alkalmazza együttesen, hogy maximálisan kihasználja az online környezet adta lehetőségeket. Az IPG szoftver fókuszcsoportok, mélyinterjúk és mobiletnográfiai vizsgálatok lebonyolítását teszi lehetővé, míg a qualipool a válaszadók hatékony toborzását és ajándékozás alapú ösztönzését biztosítja. Ez a kombinált megközelítés nem csak az adatgyűjtés mélységét és minőségét növeli, hanem a válaszadói élményt is javítja, ezzel segítve ügyfeleink kutatásait.

Online kvalitatív rendszer

Az NRC a IPG szoftvert alkalmazza online kvalitatív kutatásaihoz, így fókuszcsoportok, mélyinterjúk és mobiletnográfiai vizsgálatok terén is.

Válaszadók szervezése

Az NRC qualipool szolgáltatása a válaszadók szervezése és ajándékozásán keresztül komplett válaszadó-szervezést kínál, támogatva ezzel az ügyfelek kvalitatív kutatásait.

Online kérdőív

Contact us with confidence

Request for quotation

Híreink

Érdemes vertikális portálokon hirdetni

A vertikális – egy adott témára koncentráló – weboldalak fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Az NRC legújabb vizsgálata az egyes vertikális

Kik laknak a panelban?

Ahhoz, hogy rendszeresen végezhessünk kérdőíves megkérdezéseket az interneten, elengedhetetlenül szükséges egy jól felépített, menedzselt és folyamatosan karbantartott online piackutatási panel. Cikkünkben az online piackutatói panel

What is the web for?

Az NRC Piackutató – a TNS-sel közösen – 2008 első félévében is vizsgálta a hazai internetezők internetezési és demográfiai jellemzőit, online és offline médiahasználatát, fogyasztási

A vizes sportokat támogatnák az internetezők

Bár az internetezők 62 százaléka csalódott a magyar olimpiai csapat pekingi eredményei miatt, mégis többen vannak azok, akik végeredményben elégedettek a magyar sportolók teljesítményével, mint

Internetpenetráció 2008 első félév

Fél év alatt 5 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2008 első félévében 46 százalékos az internetpenetráció – több

|

Behálózott média

Az internetezők több mint fele legalább egy napilapot rendszeresen olvas. A napilapok közül a Blikk és az ingyenes Metro a legnépszerűbb: előbbit 22, utóbbit 20

|

Célkeresztben az online szerencsevadászok

Online szerencsejátékot az internetezők 9 százaléka, több mint 200 ezer ember játszik Magyarországon, akik közül 45 ezer rendszeresen kipróbálja szerencséjét a világhálón. Az NRC Piackutató

Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti – ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza. A mozi és a filmek

Nokia and T-Mobile in the lead

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a

Utazást a hálón, kenyeret a sarki boltban

Vásárlási szokások Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már az

Repülés tekintetében az idősebbek vezetnek

A 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik nagyobb

Közös(ségi) játékélmények online

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az idősebb

en_USEN