Sokunk számára igényel komoly fejtörést egy-egy ünnep közeledte, hiszen nem könnyű barátainkat, szeretteinket, vagy kollégáinkat különleges ajándékkal meglepni. Hazánkban még nem ismerik széles körben az élményajándékok forgalmazóit, pedig a magyar internetezők 74 százaléka szívesen fogadná, ha egy felejthetetlen élménnyel kedveskednének neki. Az NRC Piackutató az élményajándékok ismertségéről és népszerűségéről készített felmérést a 18 – 69 éves internetezők körében.
Az élményajándék-forgalmazók kínálatában többek között találhatunk céges-, születésnapi-, romantikus-, vagy erotikus meglepetéseket, de akik igazán vakmerőek, akár ezeknél extrémebb kalandokra, például ejtőernyős tandemugrásra is befizethetnek.
A magyar internetezők 70 százaléka hallott már az élményajándékokról, de még csak 18 százalékuknak volt része ilyen típusú kreatív meglepetésben.Az NRC kutatásából azonban kiderül, hogy sokan fogadnák szívesen ezt a különleges kedveskedést, hiszen a válaszadók 74 százaléka örülne annak, ha egy kivételes élménnyel ajándékoznák meg. A legtöbben (43%) romantikára vágynak, és boldoggá tenné őket egy éjjeli szerenád vagy egy eldugott helyen eltöltött kellemes piknik. Szintén sokan örülnének (40%) olyan exkluzív élménynek, mint például a helikopterezés vagy a hőlégballonos repülés. Szűkebb csoport (17%) állítja azonban, hogy számára a tankvezetés, az agyaggalamb lövészet vagy más hasonló extrém élmény jelentené a legkedvesebb ajándékot
A magyar internetezők többsége (78%) szívesen kedveskedne ilyen különleges meglepetések egyikével szeretteinek, ismerőseinek. A legtöbb válaszadó helyesen rá is érzett arra, hogy egy romantikus élménnyel tudna a legnagyobb örömöt okozni, hiszen 51 százalékuk állítja, hogy legszívesebben ilyen módon lepné meg kedvesét. Az exkluzív élmények ajándékozására is sokan nyitottak (39%), azonban extrém meglepetést csupán a válaszadók 10 százaléka adna.
És, hogy hova fordul a magyar internetezők többsége, ha különleges ajándékkal szeretne örömöt szerezni? 53 százalékuk a világhálóról tájékozódik, 26 százalékuk barátoktól, de 12 százalékuknak elképzelése sincs arról, hogy honnan gyűjthetne ötleteket.
Hazánkban egyelőre viszonylag kevesen nyújtanak ilyen jellegű szolgáltatást, és nem is sokan ismerik az élményajándékok forgalmazóit. Mint az NRC kutatásából kiderült az emberek többsége örömmel fogadna egy nem mindennapi élményt születésnapjára vagy karácsonyra, tehát érdemes kipróbálni egy-egy különleges meglepetést, akár kezdhetjük rögön az ejtőernyőzéssel is.
Az adatfelvétel 2007.12.13. és 2007.12.17. között történt. A kutatás 600 fős adatbázissal készült és reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 évesekre. Az adatokat a TNS-NRC InterBus kutatás alapadataival súlyozták. A minta, az NRC NetPanel online access paneljéből, egyszerű véletlen mintavétel segítségével készült. Megbízó: Meglepkék.hu