Sajtótájékoztató – Facial Recognition Software

FRSAz NRC Kft a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs alapból biztosított támogatásból, kutatás-fejlesztési projektet valósít meg a „Mikro- és Kisvállalkozások Innovációs Tevékenységének Támogatása” pályázati felhívás keretében.

Az NRC Kft. 2019 január 2-án megkezdte az FRS – Facial Recognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projektjét.

Az FRS egy olyan, emóciók felismerésére, olvasására és rögzítésére képes szoftver lesz, amit számos optikai szenzorral, kamerával rendelkező platformra (pl. laptopra, okostelefonra, tabletre) lehet majd telepíteni. Miközben a fogyasztó valamilyen audiovizuális tartalmat (pl. reklámfilmet) néz készülékén, a szoftver az arckifejezések detektálásán keresztül méri be az adott tartalommal kapcsolatos emóciókat. Ezen túl nem megkérdezzük, hogy mit érzett egy stimulival kapcsolatban, hanem detektáljuk, így a válaszadásból és annak tudatosságából fakadó hibákat, torzításokat kiszűrjük, azoknál valósabb, pontosabb, akár a tudatalattira (is) vonatkozó eredményeket kapva.

Fókuszban az érzelem

Olyan szoftvert tervezünk, amivel képesek leszünk emberek érzelmeit arcról leolvasni. A szoftver az arckifejezések biológiai determináltságán alapuló, Paul Ekman által kidolgozott megközelítésen alapul, és hozzáidomul a digitális kor kihívásaihoz. Az FRS segítségével viszont az eddiginél sokkal pontosabb képet kaphatunk arról, hogy egyes audiovizuális stimulusok (pl. reklámfilmek, videók, stb.) milyen érzelmeket váltanak ki nemcsak egyének, hanem a társadalom egyes csoportjaiból is. Az érzelmek mérése innentől társadalomtudományi szempontból (is) megfelelő módon, társadalmi csoportokat reprezentáló mintákon történik meg, ami egyértelműen újdonság és lehetőség a marketingkutatói szakma számára.

A szoftvert a következő két évben fejlesztjük, a piacról a fejlesztési folyamat után tud majd önállóan projekteket hozni – tehát a valós, piaci helyzetben történő „tesztelés” után nyeri majd el véglegesnek tekinthető formáját valós ügyfél visszajelzések alapján.

A projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásával 72 946 881 forint vissza nem térítendő támogatásból valósul meg (támogatás mértéke: 70,34%). A projekt tervezett befejezése 2020. december 31.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
quarantaine de divertissements

Sous l'emprise des écrans

Divertissement avant, pendant et après la saison de karaté : comment le couvre-feu a-t-il modifié le divertissement ? Qu'avons-nous fait pour passer le temps pendant la "quarantaine" ? Nous avons exploré ce sujet en mai dernier, mais il est toujours instructif de voir ce que nous avons trouvé. D'une part, parce que de nombreux effets se font encore sentir aujourd'hui et, d'autre part, parce qu'il y a fort à parier que la situation du printemps se reproduira dans un avenir proche. Présentation téléchargeable d'Imre Kurucz lors de la conférence Media Digital Hungary.

fr_FRFR