Impulzusvásárlás a kanapéról – hazai multiscreening körkép

Letölthető előadás a Media-Digital Hungary 2020 Konferenciáról

Az NRC évek óta kutatja a multiscreening jelenséget. A legfrissebb elemzésünkből (2020. március) megtudható, hogy több eszköz párhuzamos használata esetén mik is kerülnek az egyes képernyőkre, és hogyan is írja át a XXI. század a médiatervezői eszköztárakat. Mennyire jellemző az impulzusvásárlás a kanapéról? 

Nem újdonság és nem meglepő, hogy egyre több eszközt és kütyüt használunk az életünkben. A párhuzamos eszközhasználat pedig mára már nem meglepő módon oda vezetett, hogy

szinte már minden korosztálynál megfigyelhető a multiscreening, azaz a párhuzamos képernyő használat jelensége.

A járvány okozta rendkívüli helyzet így nemcsak a TV nézést növelte ebben a rendkívüli időszakban, de a párhuzamos eszközhasználat trendjét is erősítette.

Ezek a mai fiatalok

A mai 50 év alatti fiatalok és a nők körében növekedett erőssebben a multscreent használók aránya, így növelve tovább a marketing szempontból nagyon is értékes célcsoport nagyságát.

Ma már elmondható, hogy a 18-49 évesek körében teljesen elfogadottá vált az, hogy a televíziós műsor megtekintése közben okostelefonunkat vagy egyéb okos eszközünket is használjuk.

A 18 évesnél idősebb internetezők mintegy 86-88%-a számolt be arról, hogy műsor és/vagy reklámblokk idejében előfordult már vele, hogy elővette kisképernyős okos eszközét vagy éppen a laptopját.

Ennek ellenére az is kijelenthető, hogy a főszereplő, még mindig a műsor, hiszen a műsoridő maximum 22%-ban használják internetezésre eszközeiket és ez az arány, még a reklámok alatt sem megy 50% felé.

Miért nyomkodjuk?

A műsor elhagyás okozója nagyon gyakran egy-egy külső impulzus: egy chat, egy email üzenet, egy a műsorhoz kapcsolódó webes információ megkeresése vagy ennek a közösségi oldalon való megosztása. Ami viszont egyáltalán nem jellemző az az, hogy a műsor nézése közben más műsort néznek, zenét hallgatnak vagy ügyet intéznek vagy bevásárolnak a hétvégére.

A televízióban látottak egyértelműen nagy hatással vannak tevékenységünkre, hiszen továbbra is sokan rákeresnek egy szereplőre, chatelnek az ismerőseikkel a műsorról, megosztják kedvenc részeiket, sőt:

az internetezők 64%-a jelezte, hogy a műsorban látott termékről/szolgáltatásról az interneten keresett további információt, illetve 55% meg is látogatta már egy őt érdeklő márka honlapját.

Hogy lesz ebből eladás?

Az előző évhez képest 6% ponttal (27%-ról, 33%-ra) növekedett azon válaszadók aránya, akik a televízióban látott terméket, márkát vagy éppen szolgáltatást online vásárolták meg.

Azok a hirdetők, akik a televíziós hirdetéseket összekapcsolják az online jelenléttel, instant landing page-ket használnak és olyan értékesítési folyamatot építenek fel, amely hatására az ügyfél pár kattintással vásárlóvá válhat, egyre nagyobb nyertesei lesznek a multiscreening jelenségnek,

hiszen a vásárló csak azt szeretné, hogy könnyen, gyorsan jusson hozzá az általa vágyott termékhez.

Így válik az offline impulzus vásárlóból „kanapés impulzusvásárló”.

Klenovszki János – Sági Ferenc

impulzusvásárlás, multiscreening

Klenovszki János multiscreening témában tartott előadása
letölthető az alábbi rövid regisztráció után:


Ez az írásunk is érdekelheti:

Impulzusvásárlás – impulzushitel?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Parlons-en !

Ecrivez-moi ou appelez-moi et je répondrai à vos questions.

Nous pouvons vous aider à faire de l'étude de marché un retour sur investissement rapide !
Plus d'articles par János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Adatelemző, piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, adatelemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent: És mit kínálunk cserébe?  Céginformáció:

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

fr_FRFR