A Nokia és a T-Mobile vezet

nrc

A legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosság csaknem 100 százalékának van mobiltelefonja. Magyarországon ha mobil, akkor Nokia; a netezők 40 százaléka rendelkezik ezzel a márkával, a mobilszolgáltató cégek versenyéből pedig a T-Mobile került ki győztesen. Az NRC a VMR felmérésben a márkák versenye mellett a telefon-alkalmazások népszerűségét is vizsgálta.

A mobiltelefonok piaca mindig is vonzó terület volt a gyártók számára. Az évek folyamán több céggel is találkozhattunk már, akik potenciált láttak az iparágban és szövetségesekkel, vagy anélkül, de bekapcsolódtak a versenybe. A mobiltelefonok piacát a folyamatos innováció és beruházások jellemzik; a gyártók megteremtik az igényeket, a fogyasztók pedig töretlen intenzitással hódolnak a mind újabb technológiai vívmányoknak és fejlett alkalmazásoknak.

Hazánkban a korábbi évekhez hasonlóan még mindig a finnországi Nokia cég készülékei azok, amelyekkel az internetezők legnagyobb aránya, 40 százaléka rendelkezik. Az utóbbi években a Sony Ericsson is láthatóan beleerősített. A komoly fejlesztési és kommunikációs tevékenységének is lehet köszönhető, hogy közvetlenül a Nokia mögött, 23 százalékkal a második helyet birtokolja. Két számjegyű értéket a fentebb említetteken túl egy gyártó tudott elérni; a dobogó harmadik fokán a Samsung márka áll, a netezők 16 százalékának van ilyen típusú mobilja.

mobilcikk_markak

A VMR felmérés rávilágított arra is, hogy még egyes készülékmárkákat tipikusan a férfiak, másokat inkább a nők vásárolnak. A Sony-Ericssonnal rendelkező internetezők jellemzően férfiak, használóinak 63 százaléka az erősebbik nem képviselői közül kerül ki. A Samsung esetében ugyanakkor pont fordított a helyzet.

Azt ugyan még nem tudjuk, hogy az iPhone készülékek értékesítése milyen hatással lesz a jelenlegi sorrendre és arányokra, azonban a szolgáltatók versenyére való befolyását sejteni lehet. A mobillal rendelkező internetezők jelentős aránya, jelenleg 46 százaléka a T-Mobile ügyfele. A Pannon 36 százalékkal a második, míg a Vodafone 28 százalékkal a harmadik helyen áll. Mivel egyes válaszadók saját, és céges mobiltelefonnal is rendelkeznek, előfordulhat, hogy egy időben több szolgáltatónak is az ügyfelei.

A mobiltelefonok használatával kapcsolatban a VMR kutatás azt állapította meg, hogy a legtöbben még mindig annak csupán alapfunkcióit használják. Az olyan innovatív szolgáltatások esetében, mint például a mobiltelefonon keresztüli internetezés, alacsony a rendszeres használók aránya. A mobilkészülékkel rendelkező internetezők mindössze 3 százaléka használja gyakorta ezt a funkciót.

mobilcikk_internet< A letölthető mobiltelefon alkalmazások közül a csengőhangok a legnépszerűbbek. A mobillal rendelkező 14-69 éves netezők 36 százaléka vette már igénybe ennek internetes letöltését. Ezt követi a mobiltelefonos játékok (19 százalék), majd pedig a kép vagy videó (18 százalék) letöltése. A célcsoport 46 százaléka mondja azt, hogy online még soha nem töltött le szolgáltatást telefonjára. A felmérést az NRC Piackutató 2008 első félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 14-69 éves magyar lakosságra nézve. A Visitor Media Research (VMR) Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki

Fontos az online marketing

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a

Virtuális séta az online piactereken

Bár az online vásárlás legnagyobb előnye a gyorsaság és a kényelem, tévedés lenne azt hinni, hogy internetes áruházakba csak néhány klikkelés erejéig „járnak” a

Ismét a gyerekeket kérdezzük

2007-ben indult elsőként útjára az NRC Piackutató VMR.kids kutatása. A felmérés múlt évi sikerének köszönhetően idén novemberben ismét elindítottuk az adatfelvételt. A VMR-t kiegészítő

Mire alkalmas és mire nem az internetes adatfelvétel?

Az internetes populáció emelkedésével egyre fontosabb szerepet betöltő internetes adatfelvétel mind több vállalat számára teszi elérhetővé a piackutatás alkalmazását. A világhálót használók növekvő száma

de_DEDE