Digi@Bank-Bildschirm
Hogyan, milyen ütemben, milyen lépésekben digitalizálódik a magyar banki ügyfél? Milyen arányban bankol mobilról vagy számítógépről? Mennyire lép ki pénzügyeivel a hagyományos, univerzális bankok világából a fintech szolgáltatók felé? Mit gondol az új csatornákról, például a chatbotokról vagy a videobankárról? Melyik bank internetbankját, mobilbankját szeretik az ügyfelek leginkább? Hogyan változott ez az elmúlt időkben? Felhívja még az ügyfél a Call Centert egyáltalán? Miért? Hányan járnak bankfiókba az internetezők közül? Mik a fióki tapasztalatok? Akarunk már online számlát nyitni? Mit gondolunk az online bankkártyás fizetésről? Milyen az egyes bankok digitális image?
Foglalkoztatnak ilyen és hasonló kérdések?
2023 második negyedévében is folytatódnak a tendenciák a digitális csatornák használatában. Az internetbank-használók aránya továbbra is csökken, jelenleg 60% lép be valamilyen gyakorisággal. Habár a mobilbank-használatban az év eleji méréshez képest nem látunk növekedést (65% használja), a kereszthasználati arányokban egyértelműen megmutatkozik, hogy a mobilapplikáció mára már minden tekintetben maga mögé utasítja az internetbankot (használók arányát, használati gyakoriságot, preferenciát tekintve egyaránt).”
A kutatásról:
- negyedévente 1000 főt kérdezünk meg
- 18-65 éves bankhasználók töltik ki a kérdőívet
- a szokásos nem, életkori csoport, iskolai végzettség, településtípus és regionális reprezentativitás mellett figyelünk arra is, hogy a bankhasználat és okostelefonhasználat terén is kövesse a mintánk a korrekt arányokat, ezért ezeket az omnibuszunkon folyamatosan mérjük, és ezáltal a 18-65 éves internetező bankhasználókra pontos reprezentatív mintánk van negyedévente
- évente négyszer mérünk, év elején előre meghatározott hónapokban
- a kérdőív moduláris, vagyis nem minden negyedévben kérdezünk minden témát
- az elemzés negyedévente egy körülbelül 100 oldalas anyag, amely minden témából tartalmazza a legfrissebb adatokat, azaz teljes képet nyújt a Digi@Bank témáiból, akár az aktuális, akár a megelőző mérésből származnak
Digi@Bank Monitor előfizetés
A Digi@Bank Monitor éves előfizetés formájában működik, ügyfeleinkkel felhasználási szerződést kötünk, amely az adott naptári év négy hullámára érvényes. Az előfizetés tartalmazza a Digi@Bank Bulletint is, amely minden negyedévben aktuális, ügyfeleinket foglalkoztató ad hoc blokk lekérdezését jelenti. Kutattuk korábban például az azonnali fizetés kérdéskörét, az MKB-BB fúziót, vagy olyan aktuális kérdéseket, hogy mit szólnak az ügyfelek az SMS-ek push értesítésekre váltásához. Az aktuálisan vizsgálandó kérdésekre az előfizetőktől javaslatokat várunk. Ezen túl, külön díjazás ellenében exkluzív kérdéseket is fel tudunk tenni, amelyek azonban nem jutnak el a többi előfizetőhöz.