Infografika az egyéves Digi@Bank Monitor adataiból

 

Egy éves a Digi@Bank Monitor, az NRC negyedéves pénzügyi trackingje. De mi történt az elmúlt egy évben? Minden egyes kutatási hullámban találtunk érdekességeket az online számlanyitástól az NFC-ig, és most, az évfordulón ideje, hogy az alapmutatók trendjeire is kicsit jobban ránézzünk.

Ne rejtsük véka alá: tavaly ilyenkor ennél kicsit többet vártunk. A mobilbank használat – kisimítva a kisebb ingadozásokat – csak 5%-kal nőtt, elérve a 30%-ot, ami nem különösebben magas ahhoz képest, hogy a kutatás célcsoportját a bankhasználó internetezők alkotják, akik közül és tízből kilencnek van okostelefonja.

Egy évvel ezelőtt vártuk, hogy megjelenjen az a réteg, amely – ha digitális bankolásról van szó – már elfelejti a nagyképernyőt. Ők azonban még továbbra is váratnak magukra. Úgy véltük, hogy töretlenül épül majd fel a fintech megoldások kapcsán az ismertség és az érdeklődés. Ehelyett időnként meglódult, máskor megállt a növekedés.

De azt is látjuk, hogy mobilalkalmazáson keresztül egész sokan fizetnek már. Az is bizonyítást nyert, hogy ha egy innováció mellé komoly hirdetést tesz egy-egy piaci szereplő, az igenis képest hatni a fogyasztóra, akár videochates hiteligénylésről, akár mobilos érintéses fizetésről van szó. Ez utóbbi ugyan még egyszámjegyű, de már mérhető használói táborral rendelkezik, akik jórészt „menőségből” próbálták ki az NFC-t, és ma már egészen rákaptak a mobilos fizetés ízére.

Úgy véljük, két tényező lesz meghatározó abban, hogy mennyire fognak a hétköznapokban is terjedni az új technológiák. Az egyik, hogy mennyire tudják erősíteni, húzni egymást a különböző mobilra termett megoldások: a mobilbank, az alkalmazásból való fizetés és az NFC. A másik, hogy mennyire lesznek ezek láthatóak a mindennapokban, ezáltal mennyire érezzük, hogy elérhető, biztonságos és jó megoldások. Ez különösen az NFC esetében kérdés.

Infografikára tettünk néhány adatot a kutatássorozatból:

A Digi@Bank Monitor negyedéves riportjai az alábbi témakörökről nyújt információt:
Digital Channel + Fintech (digitális stratégia támogatása, feedback)
Daily Banking (piaci kitekintés: bankolás a versenytársaknál is)
Brand & Touchpoint Tracking (brand health és kommunikációs tevékenység nyomonkövetése)
Loyalty & Satisfaction (ügyfélélmény fejlesztések stratégiáját, feedbackjét támogatja)
Novelty Monitor (a piacot fogyasztói oldalról megmozgató újdonságok korai fázisban való azonosítása)
Macro Trends & Attitudes (a fogyasztó változásának nyomonkövetése)

A 2018/Q3 hullámban kiemelten vizsgált területek:
mobilalkalmazásból történő vásárlás
mobilos érintéses fizetés (NFC)

Információ és a riportok megrendelése >>>

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Molnár Zoltán további cikkei
Az életkor csak egy szám?

Az életkor csak egy szám?

Annyi mindentől függhetne az, hogy miként látjuk a következő tíz évünket, mennyire látjuk felfelé vagy lefelé menő irányba menni az életünket. Mégis, a jelenlegi

Forschung über Bausparkassen 2023

2018 őszén egy csapásra megszüntették a lakástakarékpénztári befizetések utáni állami támogatást, ami kutatásaink szerint a termék fő vonzereje volt, gyakorlatilag az biztosította, hogy egyáltalán volt a betéti

de_DEDE