Szemkamera
A szemkamera (eye tracking) kutatási módszerét akkor érdemes használni, amikor a vállalatok pontosan szeretnének megérteni, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak egy adott digitális felülethez vagy termékhez. Ez a módszer segít feltárni, hogy mely területekre fókuszálnak a felhasználók, milyen sorrendben és mennyi időt töltenek el egyes részekkel.
Az NRC szemkamera kutatási módszerét akkor érdemes választani, ha a vállalatok mélyebb megértést szeretnének szerezni a felhasználók viselkedéséről és figyelem-elterelődéséről. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy lássák, mi vonja leginkább a felhasználók figyelmét, és mely területek igényelnek több figyelmet vagy fejlesztést.
- Felhasználói fókusz: Megmutatja, hogy a felhasználók mely területekre összpontosítanak leginkább egy adott felületen.
- Navigációs szokások: Megmutatja, hogy a felhasználók hogyan navigálnak egy adott felületen, melyik részét nézik először, és milyen sorrendben haladnak.
- Érdeklődési pontok: Felismeri, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Hőtérkép elemzés: A szemmozgások alapján készített hőtérképek segítségével vizualizálható, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Fixáció és sakkádok elemzése: Az elemzés során különbséget teszünk a fixációk között (amikor a szem rögzít egy pontot) és a sakkádok között (gyors szemmozgások egyik pontból a másikba), ezáltal még pontosabb képet kapva a felhasználói viselkedésről.
- Think-Aloud interjúk: A szemkamerás kutatás során mindig interjúkkal segítjük az elakadások, a meg nem értett menüpontok és a nehéz részek feltárását, hogy a fejlesztők munkáját a lehető legkönnyebbé tegyük.
Egy távközlési cég például az NRC szemkamera kutatását használhatja honlapja optimalizálására. A cég megbízhatja az NRC-t, hogy vizsgálja meg, hogy a látogatók hogyan navigálnak a honlapon, mely elemeket nézik meg először, hova kattintanak leggyakrabban, és mely területekre összpontosítanak a legtöbbet. Az eredmények segíthetnek a cégnek a honlap felhasználóbaráttá tételében, a fontos információk kiemelésében és a navigáció megkönnyítésében.
Az NRC szemkamera kutatási módszerének használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy pontos képet kapjanak a felhasználói viselkedésről és a felhasználók által fontosnak tartott területekről. Ezáltal a vállalatok hatékonyabban tudják optimalizálni a felületeiket, javítva a felhasználói élményt és növelve az ügyfél-elégedettséget.
Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek
Rab Árpád – Sági Ferenc: Élet 3.0 – Elveszi-e munkádat a mesterséges intelligencia?
2024.11.06.
Nincs hozzászólás
Rab Árpád és Sági Ferenc elemzik, hogyan formálhatja át a mesterséges intelligencia a munkaerőpiacot és a technológiai jövőt.
Ezt most hová tegyem? – hulladékok lakossági kutatása, I. rész
2024.10.21.
Nincs hozzászólás
A cikksorozat a hulladékhoz való viszonyunkat vizsgálja. Ebben a lakosságra vonatkozó cikkben az elemeket, elektronikai eszközöket, égőtesteket, mint hulladék típusokat és azok kezelési módszereit vizsgáljuk.
Miért várat magára a Service Design forradalom Magyarországon?
2024.10.04.
Nincs hozzászólás
Miért nem terjedt el a Service Design Magyarországon? Kihívások, AI szerepe, és a KKV-k digitalizációs hiányosságai, melyek akadályozzák az innovációt.
Gépi dallamok – zenél a mesterséges intelligencia
2024.09.03.
Nincs hozzászólás
A zenekészítő mesterséges intelligenciák, pl. a SUNO ismertségét, használatát és az az azokról kialakult lakossági benyomásokat vizsgáló kutatási eredmény.