Szemkamera
A szemkamera (eye tracking) kutatási módszerét akkor érdemes használni, amikor a vállalatok pontosan szeretnének megérteni, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak egy adott digitális felülethez vagy termékhez. Ez a módszer segít feltárni, hogy mely területekre fókuszálnak a felhasználók, milyen sorrendben és mennyi időt töltenek el egyes részekkel.
Az NRC szemkamera kutatási módszerét akkor érdemes választani, ha a vállalatok mélyebb megértést szeretnének szerezni a felhasználók viselkedéséről és figyelem-elterelődéséről. Ez a módszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy lássák, mi vonja leginkább a felhasználók figyelmét, és mely területek igényelnek több figyelmet vagy fejlesztést.
- Felhasználói fókusz: Megmutatja, hogy a felhasználók mely területekre összpontosítanak leginkább egy adott felületen.
- Navigációs szokások: Megmutatja, hogy a felhasználók hogyan navigálnak egy adott felületen, melyik részét nézik először, és milyen sorrendben haladnak.
- Érdeklődési pontok: Felismeri, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Hőtérkép elemzés: A szemmozgások alapján készített hőtérképek segítségével vizualizálható, mely területek, elemek vonzzák leginkább a felhasználók figyelmét.
- Fixáció és sakkádok elemzése: Az elemzés során különbséget teszünk a fixációk között (amikor a szem rögzít egy pontot) és a sakkádok között (gyors szemmozgások egyik pontból a másikba), ezáltal még pontosabb képet kapva a felhasználói viselkedésről.
- Think-Aloud interjúk: A szemkamerás kutatás során mindig interjúkkal segítjük az elakadások, a meg nem értett menüpontok és a nehéz részek feltárását, hogy a fejlesztők munkáját a lehető legkönnyebbé tegyük.
Egy távközlési cég például az NRC szemkamera kutatását használhatja honlapja optimalizálására. A cég megbízhatja az NRC-t, hogy vizsgálja meg, hogy a látogatók hogyan navigálnak a honlapon, mely elemeket nézik meg először, hova kattintanak leggyakrabban, és mely területekre összpontosítanak a legtöbbet. Az eredmények segíthetnek a cégnek a honlap felhasználóbaráttá tételében, a fontos információk kiemelésében és a navigáció megkönnyítésében.
Az NRC szemkamera kutatási módszerének használata lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy pontos képet kapjanak a felhasználói viselkedésről és a felhasználók által fontosnak tartott területekről. Ezáltal a vállalatok hatékonyabban tudják optimalizálni a felületeiket, javítva a felhasználói élményt és növelve az ügyfél-elégedettséget.
Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek
Piackutató
2024.02.27.
Nincs hozzászólás
Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, elemző kollégáját! Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha És mit kínálunk cserébe? Ha magadra ismertél az
Az e-kereskedelem trendjei – 2024
2024.02.13.
Nincs hozzászólás
Az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is), hiszen a legnagyobb magyar online kutatócégként szakmai kötelességünk ezt a területet (is) mérni. Éveken keresztül néztük,
A piackutatás 2024-es trendjei
2024.02.09.
Nincs hozzászólás
Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.
NRC piackutatás: e-kereskedelem, mobilbankhasználat 2023
2024.01.11.
Nincs hozzászólás
Internetpenetráció, e-kereskedelem, vásárlás és mobilbankhasználat az NRC-től. Piackutatás, adatelemzés, tanácsadás és rengeteg piackutatási adat a honlapunkon.