Egy romantikus élmény a legszebb ajándék

nrc

Sokunk számára igényel komoly fejtörést egy-egy ünnep közeledte, hiszen nem könnyű barátainkat, szeretteinket, vagy kollégáinkat különleges ajándékkal meglepni. Hazánkban még nem ismerik széles körben az élményajándékok forgalmazóit, pedig a magyar internetezők 74 százaléka szívesen fogadná, ha egy felejthetetlen élménnyel kedveskednének neki. Az NRC Piackutató az élményajándékok ismertségéről és népszerűségéről készített felmérést a 18 – 69 éves internetezők körében.

Az élményajándék-forgalmazók kínálatában többek között találhatunk céges-, születésnapi-, romantikus-, vagy erotikus meglepetéseket, de akik igazán vakmerőek, akár ezeknél extrémebb kalandokra, például ejtőernyős tandemugrásra is befizethetnek.

A magyar internetezők 70 százaléka hallott már az élményajándékokról, de még csak 18 százalékuknak volt része ilyen típusú kreatív meglepetésben.Az NRC kutatásából azonban kiderül, hogy sokan fogadnák szívesen ezt a különleges kedveskedést, hiszen a válaszadók 74 százaléka örülne annak, ha egy kivételes élménnyel ajándékoznák meg. A legtöbben (43%) romantikára vágynak, és boldoggá tenné őket egy éjjeli szerenád vagy egy eldugott helyen eltöltött kellemes piknik. Szintén sokan örülnének (40%) olyan exkluzív élménynek, mint például a helikopterezés vagy a hőlégballonos repülés. Szűkebb csoport (17%) állítja azonban, hogy számára a tankvezetés, az agyaggalamb lövészet vagy más hasonló extrém élmény jelentené a legkedvesebb ajándékot

romantikus-ajandek1

A magyar internetezők többsége (78%) szívesen kedveskedne ilyen különleges meglepetések egyikével szeretteinek, ismerőseinek. A legtöbb válaszadó helyesen rá is érzett arra, hogy egy romantikus élménnyel tudna a legnagyobb örömöt okozni, hiszen 51 százalékuk állítja, hogy legszívesebben ilyen módon lepné meg kedvesét. Az exkluzív élmények ajándékozására is sokan nyitottak (39%), azonban extrém meglepetést csupán a válaszadók 10 százaléka adna.

romantikus-ajandek2

És, hogy hova fordul a magyar internetezők többsége, ha különleges ajándékkal szeretne örömöt szerezni? 53 százalékuk a világhálóról tájékozódik, 26 százalékuk barátoktól, de 12 százalékuknak elképzelése sincs arról, hogy honnan gyűjthetne ötleteket.

Hazánkban egyelőre viszonylag kevesen nyújtanak ilyen jellegű szolgáltatást, és nem is sokan ismerik az élményajándékok forgalmazóit. Mint az NRC kutatásából kiderült az emberek többsége örömmel fogadna egy nem mindennapi élményt születésnapjára vagy karácsonyra, tehát érdemes kipróbálni egy-egy különleges meglepetést, akár kezdhetjük rögön az ejtőernyőzéssel is.

Az adatfelvétel 2007.12.13. és 2007.12.17. között történt. A kutatás 600 fős adatbázissal készült és reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 évesekre. Az adatokat a TNS-NRC InterBus kutatás alapadataival súlyozták. A minta, az NRC NetPanel online access paneljéből, egyszerű véletlen mintavétel segítségével készült. Megbízó: Meglepkék.hu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Tinik a neten

Empátia; hangzik el sokszor a kulcsszó. Ez az a tulajdonság, amivel a jó marketinges, média-, vagy kreatív szakember biztosan rendelkezik. Amikor a háziasszonyokat, az

Nem félünk a sertéstől?

Bár az internetezők kétharmada fenyegetőnek érzi a sertésinfluenza terjedését, csak egytizedük véli valósnak a veszélyt, hogy a kór a közvetlen környezetében is felbukkanhat –

Internetpenetráció 2009 első félév

Fél év alatt 3 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2009 első félévében 52 százalékos az internetpenetráció –

hu_HUHU