Nem engedünk a négy kerékből

nrc

Autóhasználat kutatás

A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka, használt autó vételén gondolkozik – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közösen készített 10.000 fős VMR kutatásának adataiból.

A hazai internetezők több mint 2/3-ának háztartásában van személygépkocsi; 54 százalékuk otthonában egy, 16 százaléknál viszont több autó található. A személyautót használó netezők közel 3/4-e saját tulajdonú gépkocsijával közlekedik, céges gépkocsival pedig 5 százalékuk „rendelkezik”.

VMR_autovasarlas_1

A válság kapcsán sok hírt hallhattunk már az autópiac veszteségeiről, a finanszírozási lehetőségek és a hitelfelvételi feltételek szigorodásáról, úgy tűnik azonban, hogy mindezek a hazai internetezők autóvásárlási terveire nincsenek jelentősebb hatással. 2008 év végén a netpolgárok 11 százaléka tervezte (2 százalék biztosan, 9 százalék nagy valószínűséggel), hogy az elkövetkező fél évben személygépkocsit vásárol, amely arány megegyezik az egy évvel korábban mért értékkel.

A gépkocsi vásárlást tervezők többsége (59 százaléka) ugyan egyértelműen a már bejáratott járművek mellett teszi le a voksot, 10 százalékuk azonban biztos benne, hogy új autót vásárol. A fennmaradó 31 százalékuk még nem döntött erről a kérdésről, így továbbra is nagy szerep jut a kereskedők promócióinak.

VMR_autovasarlas_2

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||||||||||

Okostelefon-választási előrejelzés

„Ha legközelebb okostelefont veszek, olyat választok, ami kedvező áron elérhető és nagy kijelzője van; emellett fontos, hogy nagy legyen a memóriája (vagy legalább bővíthető),

||

PMSZ: Átrendeződni látszik a hazai kutatási piac

Magyarországon közel 5%-os gyarapodás figyelhető meg, míg a legutóbbi ESOMAR Global Market Research tanulmány szerint a piackutatási iparág 2014-ben világszinten 0,1%-kal, 43 milliárd dollárra nőtt

"Tanítsuk meg az üzletet kérdezni…"

„…a többit megoldja a kutatás.” Bábel-Szücs Szilvia a Tesco Vásárlói Élmény Menedzserével, Szőcs Andrással beszélgetett. Az interjú a 2014. téli Marketingkutató magazinban jelent meg.

||

Így használjuk kisképernyős eszközeinket III.

Hanghívás és üzenet interneten keresztül Az okostelefonok lehetővé teszik, hogy a hagyományos hanghívások és SMS-ek helyett az interneten keresztül telefonáljunk, és küldjünk üzeneteket. Ez