Nem félünk a sertéstől?

nrc

Bár az internetezők kétharmada fenyegetőnek érzi a sertésinfluenza terjedését, csak egytizedük véli valósnak a veszélyt, hogy a kór a közvetlen környezetében is felbukkanhat – derül ki az NRC Piackutató tegnap (2009. április 29-én) végzett felméréséből.

Az ezer, legalább hetente internetező 18-69 éves megkérdezésén alapulókutatás eredményei azt mutatják, hogy a netpolgárokat szinte kivétel nélkül elérte a sertésinfluenza híre: 99 százalékuk hallott a Mexikóból indult új vírusról. Az internetezők egynegyede szerint a sertésinfluenza komoly fenyegetés, és teljesen jogos a betegséggel kapcsolatos aggodalom, a többség szerint azonban az indokoltnál nagyobb a pánik – igaz, azt mindössze 7 százalékuk gondolja, hogy vírus terjedéséről szóló híradások a felesleges hisztériakeltés kategóriájába tartoznak.

A netpolgárok 17 százaléka állítja, hogy egyáltalán nem tart az új vírustól, 24 százalékukat viszont félelemmel töltik el a betegség terjedéséről szóló hírek. A nők egyébként inkább félnek a kórtól, mint a férfiak, és a községekben élők körében is lényegesen nagyobb az aggodalom, mint a városokban, és különösen a fővárosban élők esetében.

A félelmek ellenére az internetezők kevesebb mint egynegyede véli úgy, hogy komoly esély van egy világméretű járvány kitörésére. Azt 29 százalékuk látja valós veszélynek, hogy Magyarországon is lesznek megbetegedések, 17 százalék szerint pedig a járványtól is komolyan tartanunk kell. Igazán pesszimistának a netpolgárok egytizede számít: ők az eddigi hírek alapján úgy gondolják, nagy esély van rá, hogy az új vírus közvetlen környezetükben is felbukkan.

A felmérést az NRC 2009. április 25-28. között végezte 1000 internet-használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyoztuk, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||

FÓKUSZBAN AZ ONLINE BULLETIN BOARD

Ezúttal az online kvalitatív kutatási megoldások közül az online bulletin board (fórumkutatás) módszeréről írtunk összegzést. Hogyan is működik az OBB vagyis a fórumkutatás?

online mélyinterjús módszerek||NRC online kvalitatív módszerek

ONLINE MÉLYINTERJÚK – DISTANCE INTERVIEWING

Korábban az online fókuszcsoportokat, a chat vs. voice módszert mutattuk be, mostani cikkünkben pedig a személyes (one-on-one) interjúzás új útjait és tanulságait igyekeztünk áttekinteni: módszertani megoldások összevetése és támogató szoftverek számba vétele az NRC tapasztalatai alapján.

||||||||||||||||||||||||||

FÓKUSZCSOPORT CHAT VS VOICE

Chat alapú és voice alapú fókuszcsoportok összevetése: jellemzők, előnyök-hátrányok, különbségek | online kvalitatív kutatások az NRC-nél.