Nem félünk a sertéstől?

nrc

Bár az internetezők kétharmada fenyegetőnek érzi a sertésinfluenza terjedését, csak egytizedük véli valósnak a veszélyt, hogy a kór a közvetlen környezetében is felbukkanhat – derül ki az NRC Piackutató tegnap (2009. április 29-én) végzett felméréséből.

Az ezer, legalább hetente internetező 18-69 éves megkérdezésén alapulókutatás eredményei azt mutatják, hogy a netpolgárokat szinte kivétel nélkül elérte a sertésinfluenza híre: 99 százalékuk hallott a Mexikóból indult új vírusról. Az internetezők egynegyede szerint a sertésinfluenza komoly fenyegetés, és teljesen jogos a betegséggel kapcsolatos aggodalom, a többség szerint azonban az indokoltnál nagyobb a pánik – igaz, azt mindössze 7 százalékuk gondolja, hogy vírus terjedéséről szóló híradások a felesleges hisztériakeltés kategóriájába tartoznak.

A netpolgárok 17 százaléka állítja, hogy egyáltalán nem tart az új vírustól, 24 százalékukat viszont félelemmel töltik el a betegség terjedéséről szóló hírek. A nők egyébként inkább félnek a kórtól, mint a férfiak, és a községekben élők körében is lényegesen nagyobb az aggodalom, mint a városokban, és különösen a fővárosban élők esetében.

A félelmek ellenére az internetezők kevesebb mint egynegyede véli úgy, hogy komoly esély van egy világméretű járvány kitörésére. Azt 29 százalékuk látja valós veszélynek, hogy Magyarországon is lesznek megbetegedések, 17 százalék szerint pedig a járványtól is komolyan tartanunk kell. Igazán pesszimistának a netpolgárok egytizede számít: ők az eddigi hírek alapján úgy gondolják, nagy esély van rá, hogy az új vírus közvetlen környezetükben is felbukkan.

A felmérést az NRC 2009. április 25-28. között végezte 1000 internet-használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyoztuk, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Tényleg mindig a legolcsóbbat hajkurásszuk?

Nem vagyunk annyira árérzékenyek az élelmiszer bevásárlások esetén, mint amennyire annak vagyunk titulálva, és amennyire annak érezzük magunkat. A márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése

||

Interjú Páthy-Dencső Blankával

Bábel-Szücs Szilvia interjúja Páthy-Dencső Blankával és Slezsák Csillával. Páthy-Dencső Blanka szenior piacelemző 2010 óta dolgozik a Sanoma Media Budapest Zrt.-nél, előtte a TÁRKI Társadalomkutató

Az okos bébiszitter és a még okosabb szülők

„Drágám, legalább útközben ne játssz vele!” – hangzik a belvárosi utcán, és a hétéves-forma fiúcska a varázslatból ocsúdva szórakozottan csapja hóna alá tabletjét. Éttermi