Védjük meg stratégiai cégeinket

nrc

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem ért egyet azzal, ha a magyar gazdaság számára stratégiailag fontos cégek külföldi tulajdonba kerülnek.

A meghatározó többség véleménye jelzi, hogy a magyar lakosság pártállástól függetlenül támogatja a stratégiai cégek védelmét. Az NRC Piackutató Kft. 1200, magas státuszú, gépkocsival rendelkező 18-45 év közötti magyar lakos körében végzett reprezentatív kutatásának jelentéséből kiderül, hogy politikusként a magyar lakosság 89 százaléka tenne valamit a MOL felvásárlásának megakadályozásáért, 82 százalékuk pedig egyértelműen állást foglal amellett, hogy a MOL-t stratégiai jelentőségű cégként nem szabad külföldi állami érdekeltségű cég kezébe adni. A megkérdezettek 78 százaléka nem örülne egy osztrák állam által dominált tulajdonosi csoport megjelenésének a társaságban.

A MOL új külföldi tulajdonba kerülésének megakadályozásában a válaszadók 84 százaléka támogatja az állami szerepvállalást, 88 százalékuk ebben a MOL felső vezetésének erőfeszítéseit is megfelelő lépésként értékeli. A válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne személyes áldozatot is vállalni (például utcai demonstrációt vagy a felvásárló cég szolgáltatásainak bojkottját) az új külföldi tulajdonos megjelenésének megakadályozása érdekében.

A megkérdezettek 79 százaléka szerint az üzemanyag-forgalmazó cégek közül egyértelműen a MOL fektet be a legtöbbet Magyarországon, s egyúttal a társadalmi szerepvállalásra vonatkozó kérdésben is a MOL-t helyezik az élre. A válaszadók 86 százaléka szerint a vizsgált cégek (AGIP, ESSO, JET, LUKOIL, MOL, OMV, SHELL) közül a MOL támogatói tevékenysége a legkiterjedtebb Magyarországon.

A kutatás háttere:

A kutatás során a 18 és 45 év közötti, gépkocsival rendelkező és autót vezető, hazai A és B státuszú személyek véleményét mértük fel online adatfelvétel segítségével, a MOL Nyrt. megbízásából. Az 1200 fős minta reprezentatív volt a célcsoportba tartozó személyekre nem, életkor, a lakóhely településtípusa és az iskolai végzettség tekintetében.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||

Egy romantikus élmény a legszebb ajándék

Sokunk számára igényel komoly fejtörést egy-egy ünnep közeledte, hiszen nem könnyű barátainkat, szeretteinket, vagy kollégáinkat különleges ajándékkal meglepni. Hazánkban még nem ismerik széles körben

Internetpenetráció 2007 I. félév

Míg 2006 első és második féléve között alig egy százalékpontot nőtt az internetpenetráció, addig az elmúlt hat hónapban 5 százalékpontos növekedést figyelhettünk meg. 2007

hu_HUHU