A piacfeltárás módszere a piackutatás egy másik fontos eleme, amelynek célja új piaci lehetőségek azonosítása és a vállalatok számára releváns piaci trendek, szegmensek, valamint ügyfelek preferenciáinak és igényeinek feltérképezése. A piacfeltárás segíti a vállalatokat abban, hogy megtalálják a piaci réseket és lehetőségeket, és ezáltal jobb üzleti döntéseket hozhassanak.
A piacbecslés módszere választ ad a következő kérdésekre:
- Piaci trendek: Milyen aktuális trendek jellemzik a piacot, és hogyan befolyásolják a termékfejlesztést és a marketingstratégiát?
- Fogyasztói preferenciák és igények: Milyen igényeket és elvárásokat támasztanak a fogyasztók az adott termékkategóriában, és hogyan befolyásolhatja ez a vállalat termék- és marketingstratégiáját?
- Piaci rések: Milyen piaci lehetőségek állnak rendelkezésre, amelyeket a vállalat kihasználhat a versenytársakkal szemben?
- Versenytársak elemzése: Milyen termékeket és stratégiákat alkalmaznak a versenytársak, és milyen erősségeket és gyengeségeket találhatunk náluk?
- Célpiac azonosítása: Melyik piaci szegmensben vagy régióban lehet a legnagyobb sikerrel értékesíteni az új terméket?
- Leíró statisztika: Segít összefoglalni a gyűjtött adatokat, például az átlagos értékek, szórások és frekvenciák meghatározásával.
- Korrelációs analízis: Lehetővé teszi a különböző változók közötti összefüggések felfedezését, így segíthet megérteni, hogy mely tényezők befolyásolják a piaci keresletet.
- Regressziós analízis: A regressziós analízis segítségével meghatározható, hogy egyes változók hogyan befolyásolják a másikat, így például azt, hogy milyen hatással van a termék ára a keresletre.
- Szegmentációs analízis (klaszterelemzés): A piacot homogén csoportokra, azaz szegmensekre osztja, amelyek hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek. Ez segít a célzott marketingstratégiák kialakításában.
- Faktoranalízis: Segít az adatok redukciójában és az összefüggő változók azonosításában, amelyek alapján meghatározhatók a piacot befolyásoló fő tényezők.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

CX 2025: stratégiai újraélesztés vagy végleges háttérbe szorulás?
2024 a mesterséges intelligencia éve volt – a generatív MI körüli technológiai hype sok vállalatnál háttérbe szorította az ügyfélélmény fejlesztését. A fókusz a költséghatékonyságra és

Piackutató
Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató kollégáját! Ha magadra ismertél, akkor várjuk jelentkezésed.

Kvalitatív kutatás újratöltve – a személyes beszélgetés és az AI szuperereje
Dr. Babocsay Ádám pszichológus, Eckert Péter, az NRC QualiPool medior kvalitatív specialistája, valamint Klenovszki János, az NRC alapítója és vezetője arról beszélgetnek, hogyan alakul át

Húsvéti szokásaink? Vannak még?
Közeledik a húsvét. Hogyan ünnepeljük a húsvétot? Mennyire igaz az, hogy vidéken még tartják magukat, de a városokból már kikoptak a hagyományok?