Fókuszcsoport
Az NRC fókuszcsoportos kutatását akkor érdemes választani, amikor a vállalatok komplex kérdéseket szeretnének megvizsgálni, amelyekben a résztvevők interakciói új gondolatokat és ötleteket generálhatnak. A kutatási céloktól függően szakértőink a kvantitatív kutatások előtt, azzal párhuzamosan vagy azt követően is képesek, akár a kérdőívet kitöltőkből is rekrutálni válaszadókat, ezzel segítve a mélyebb és jobb megértést.
Az NRC több, mint 15 000 fős online kvalitatív panelje az adunkaszavadra.hu, továbbá a netpanel.hu panel tagjai közül, akár a legnehezebb célcsoportok esetében is tudunk lakossági válaszadókat rekrutálni az NRC qualipool rendszerébe, amelynek segítségével ügyfeleink egy szűrőkérdőív lekérdezését követően már a csoport előtt megismerhetik a résztvevők legfontosabb demográfiai, pszichográfiai és termékhasználati jellemzőit.
Komplex szolgáltatásunk, így nemcsak a teljeskörű szervezést, egy rendszeren belüli válaszadó és projektmenedzsmentet, de az elemzést és a későbbi újrakérdezés lehetőségét is megteremti ügyfeleink számára.
- Fogyasztói preferenciák: Mely termékek vagy szolgáltatások preferáltak a fogyasztók körében és miért?
- Termékfejlesztés: Milyen új termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnének a fogyasztók a piacon látni?
- Marketingkommunikáció: Hogyan reagálnak a fogyasztók a vállalat marketingüzeneteire?
- Co-Creation workshop: Új ötletek összegyűjtése és termékek, szolgáltatások kidolgozása a célcsoport és az ügyfélkollégákkal közösen.
- Nyílt kérdések: A résztvevők szabadon oszthatják meg véleményüket és tapasztalataikat egy adott témában.
- Projektív technikák: Olyan módszerek, mint az asszociációs gyakorlatok vagy szerepjátékok, amelyek lehetővé teszik a résztvevők számára, hogy indirekt módon fejezzék ki érzéseiket és attitűdjeiket.
- Service Design módszerek alkalmazása: Workshopok formájában az ügyfél munkatársai és a célcsoport közösen dolgoznak az ügyfélközpontú szolgáltatások, folyamatok és termékek fejlesztésén, amely közben a munkájukat az NRC szakértő facilitátora segíti.
Egy biztosítási társaság új autóbiztosítási terméket tervez bevezetni a piacra. Mielőtt megtenné ezt, azonban szeretné megérteni a potenciális ügyfelek elvárásait, igényeit, valamint az esetleges aggályaikat ezzel a biztosítási csomaggal kapcsolatban.
Ennek érdekében az biztosító vállalat az NRC-vel közösen lebonyolított fókuszcsoportos kutatásokat rendelhet, ahol a résztvevők a célcsoportjából kerülnek kiválasztásra: autótulajdonosok, akik potenciálisan érdekeltek lehetnek az új biztosítási termékben.
A kutatás során az NRC tapasztalt moderátorai számos témát feszegetnek, többek között a résztvevők jelenlegi biztosítási tapasztalatait, elvárásaikat az ideális autóbiztosítási csomaggal kapcsolatban, valamint milyen faktorokat tartanak fontosnak a biztosítás kiválasztásakor. A kutatás eredményei alapján a biztosító társaság finomíthatja az új terméket, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a célcsoport elvárásainak, ezáltal növelve a termék sikerességét a piacon.
Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek
Rab Árpád – Sági Ferenc: Élet 3.0 – Elveszi-e munkádat a mesterséges intelligencia?
Rab Árpád és Sági Ferenc elemzik, hogyan formálhatja át a mesterséges intelligencia a munkaerőpiacot és a technológiai jövőt.
Ezt most hová tegyem? – hulladékok lakossági kutatása, I. rész
A cikksorozat a hulladékhoz való viszonyunkat vizsgálja. Ebben a lakosságra vonatkozó cikkben az elemeket, elektronikai eszközöket, égőtesteket, mint hulladék típusokat és azok kezelési módszereit vizsgáljuk.
Miért várat magára a Service Design forradalom Magyarországon?
Miért nem terjedt el a Service Design Magyarországon? Kihívások, AI szerepe, és a KKV-k digitalizációs hiányosságai, melyek akadályozzák az innovációt.
Gépi dallamok – zenél a mesterséges intelligencia
A zenekészítő mesterséges intelligenciák, pl. a SUNO ismertségét, használatát és az az azokról kialakult lakossági benyomásokat vizsgáló kutatási eredmény.