Célkeresztben az online szerencsevadászok

nrc

Online szerencsejátékot az internetezők 9 százaléka, több mint 200 ezer ember játszik Magyarországon, akik közül 45 ezer rendszeresen kipróbálja szerencséjét a világhálón. Az NRC Piackutató 2008 első negyedévében az online szerencsejátékosokról készített felmérést.

Cikkünkből megismerheti az interneten szerencsét próbálók legfontosabb jellemzőit, és az átlagostól eltérő weboldal-látogatási szokásait.

Az internet nyújtotta lehetőségek bővülésével mind változatosabb módon tölthetjük el szabadidőnket a számítógép előtt ülve. Míg a világhálóra látogatók kezdetben leginkább levelezésre, böngészésre, és online magazinok olvasására használták az említett csatornát, mára előtérbe kerültek olyan funkciói, mint az internetes rádióhallgatás, az IP tévé, vagy az online szerencsejátékok. Ez utóbbin belül is legnagyobb a számsorsjátékok népszerűsége, amit az online módon játszók 37 százaléka próbált már. Ezt követi a sportfogadás, csupán 1 százalékponttal lemaradva, majd az online kártyajátékok 34 százalékkal. Az online kártyajátékokat játszók elsősorban a pókert részesítik előnyben. Az online kaszinó részaránya viszonylag alacsony, csupán 9 százalék, a fogadás nem sport- eseményekre pedig 6 százalék.

vmr3

Az online szerencsejátékok kedvelői elsősorban férfiak (80 százalék). Azt is gondolhatnánk, hogy ez az internethasználat nemek szerinti megoszlásának tudható be. Az internetezők aránya ugyanis magasabb a férfiak (55 százalék), mint a nők körében (45 százalék). Könnyen belátható azonban, hogy az online szerencsejátékokat játszók esetében a két nem megoszlása között jelentősebb a különbség. Egy tipikusan férfias elfoglaltságról lenne szó? Az online kártyajátékot és sportfogadást játszók esetében mindenképp.

A kutatás a fentebbi csoport weboldal-látogatási szokásairól érdekes jelenséget tárt fel. Ugyan az iwiw, google, startlap, freemail és origo oldalak látogatása az online szerencsejátékokat játszók körében is kiemelten magas, egyes site-okat jelentősen nagyobb intenzitással látogatnak, mint többi internetező társuk. Ennek vizsgálatára a piackutatók az affinitási indexet használják, amely 100 értéke azt jelzi, hogy az adott honlap látogatói körében azonos arányban vannak a vizsgált célcsoport tagjai (esetünkben az online szerencsejátékokat játszók) valamint a 18-69 éves internetező lakosság. A 100-nál magasabb érték arra utal, hogy az adott site látogatói között az átlagnál nagyobb az online „szerencsevadászok” száma.

pok2

Az online szerencsét próbálók körében a Nemzeti Sport online felülete, egyes hírportálok és letöltő oldalak viszik a pálmát. A listán szereplő több mint húsz honlap többsége férfias jellegéből adódóan nyerhette el az online szerencsejátékosok kiemelt érdeklődését. Ez következhet egyrészt az online szerencsét próbálók nemi megoszlásából (80 százalék férfi), másrészt abból, hogy az online szerencsevadászok körében a különféle játékfajták közül a sportfogadásnak és online kártyajátékoknak a legnagyobb a népszerűsége.

Az eredményeket látva felmerülhet bennünk, hogy a honlapok látogatottsági adatainak mérésén túl a jövőben mindenképp érdemes figyelemmel kísérni azok affinitási indexét is célcsoportunkra vonatkozólag. Ez által növelhető a célzott hirdetések hatékonysága, miközben azok fajlagos költségei jelentősen csökkennek.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.