Érdemes vertikális portálokon hirdetni

nrc

A vertikális – egy adott témára koncentráló – weboldalak fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Az NRC legújabb vizsgálata az egyes vertikális portálok látogatói profilját rajzolta meg, láthatóvá téve a szegmensben rejlő kereskedelmi lehetőségeket.

Az elemzés során a vertikális weboldalak tartalmuk szerint kategóriákba sorolva, illetve egyenként is rész vettek a vizsgálatban.

A gazdasági portálok látogatói körét többek között az interneten egyébként nehezen elérhető idősebb korosztály képezi: csaknem fele részben 40 év felettiek látogatják ezeket a portálokat. Kétharmad részben férfiakból, és több mint 50 százalékban diplomásokból áll olvasói körük.

A női oldalak, valamint az életmód és az ezoterikus portálok túlnyomó többségben női látogatókra számíthatnak, az IT és PC játék témájú vertikális weboldalak olvasói túlnyomó részben fiatal férfiak – jelentős részük tanuló. Kiemelkedően nagy arányban informálódnak interneten a termékekről vásárlás előtt, és online vásárlásra is lényegesen hajlamosabbak az internetezők átlagánál.

vert11

Különböző fogyasztási szokások

A demográfiai sajátosságokon túl fogyasztásbeli különbségek is felfedezhetőek az egyes weboldalak olvasói között. Minőségi italok rendszeres fogyasztására, valamint tartós fogyasztási cikkek vásárlására a gazdasági portálok olvasói lényegesen hajlamosabbak az átlagnál. Az IT, PC játék és on-line játék portálokat látogatók közül sokan fogyasztanak napi rendszerességgel energiaitalt, chipset és üdítőt.

A horizontális portálok magas látogatottsági mutatói mellett tehát a vertikális portálok versenyképességét látogatóik speciális demográfiai és fogyasztási jellemzői garantálhatják.

Az adatok az NRC-TNS Visitor Media Research (VMR) 2007. II. féléves adatbázisából származnak. A VMR Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása. A 10 ezer fős minta nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa alapján reprezentatív a legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.