FRS projekt: 2. mérföldkő projektbeszámoló – NRC Facial Recognition Software

Az NRC Kft. a Facial Recognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projekt keretében a piac- és társadalomkutatási szakma számára újszerű kutatási eszköz kidolgozását tűzte ki célul, amely a hagyományos reklámtesztek tudatos, véleménynyilvánítás alapú, audiovizuális tartalomértékelését egy, a spontán reakciók feltárására alkalmas érzelemmérő piackutatási eszközzel való kiegészítését vagy akár kiváltását teszi lehetővé.

Facial Recognition Software az NRC-től

A 2. mérföldkő során megvalósított munkafolyamatok

Platformfüggetlen működés és intergációk

A projekt 2020 decemberére a második, záró mérföldkövéhez ért. Ez év végére a terveinknek megfelelően, az FRS professzionális piackutatási eszköz megbízhatóan működik platformfüggetlenül,az NRC piackutatási környezetébe integrálva, összekötve a Frequest kérdőívszerkesztő szoftverrel és a Netpanel panelmenedzsment rendszerével teljeskörű kutatási szolgáltatás nyújtható általa.

Reccoon Applikáció

Az arcon megjelenő érzelmek mérését piackutatási eszközként alkalmazó FRS rendszer a hozzá kapcsolódó önálló alkalmazások és szoftverek által vált teljessé. Az FRS tesztet futtató kérdőívek alkalmazkodva a kérdőívkitöltők egyre hangsúlyosabb igényéhez, már okostelefonról, tabletről is kitölthetőek, köszönhetően az év során kifejlesztésre került applikációnak.

Automatizált online dashboard rendszer kifejlesztése

Az FRS érzelemfelismerő szoftver mellett az eredmények analizálásához további önálló szoftverként kifejlesztettük az automatizált online dashboard rendszert is (FRS Network Visual System), ezzel az FRS teljeskörű piackutatási eszközként használható:

az arcon megjelenő érzelemdetektálás melletti audiovizuális tartalom-tesztelés minden fázisát kiszolgálja, az adatfelvételtől az adatrögzítésen és detektáláson át az analízisig, valamint annak felhasználóbarát megjelenítéséig.

Marketingstratégia kidolgozása

A piackutatási eszköz teljeskörű kifejlesztése, tesztelése és megbízható üzembe helyezése után sor került a piaci értékesítést támogató marketingstratégia kidolgozására is.

A 2. mérföldkő során elért műszaki-szakmai részeredmény bemutatása

Az FRS piackutatási eszköz kifejlesztésével és meglévő kutatási rendszerünkbe való integrációjával lehetővé vált olyan piackutatások kivitelezése, melyek során meghatározott célcsoportokon, reprezentatív mintavétellel, online platformon audiovizuális tartalom-teszt végezhető,

ráadásul a spontán reakciók már önmagában a tartalom megtekintésével – valós, tudatos reakció helyett, előtt vagy amellett – detektálhatók.

Reccoon applikáció a kisképernyős eszközökön való részvételhez

Az első mérföldkő elérésekor rendelkezésünkre állt már az integrált rendszer, az első tesztelések után a szoftvert tovább tanítottuk, kalibráltuk. A második évben fontos volt, hogy az adatfelvétel valamennyi jelentősebb eszközön hiba nélkül futhasson, ne csupán böngészőn, hanem saját alkalmazáson keresztül is. Így jött létre az FRS applikáció, a Reccoon App,  mely lehetővé teszi, hogy a válaszadók saját kisképernyős eszközeiken (tablet, okostelefon) keresztül is részt vehessenek FRS modult tartalmazó kutatásokban.

Az applikáció IOS és Android operációs rendszer alatt is lehetővé teszi, hogy a válaszadó hozzájárulásával spontán arcreakciói rögzítésre kerüljenek, miközben audiovizuális tartalmat tekint meg, így az érzelmek detektálására és analizálására akkor is lehetőség van, ha az online interjú nem nagyképernyős eszközön történt.

Dashboard funkció kialakítása az adatok felhasználóbarát megjelenítéséért

A második év fontos műszaki eredménye volt az FRS adatok automatikus feldolgozásához és felhasználóbarát vizuális megjelenítéséhez elengedhetetlen online dashboard, az FRS Network Visual System kidolgozása. Ennek segítségével lehetővé vált, hogy a felhasználók – piackutatók és megrendelői oldalon álló ügyfelek, kommunikációs szakemberek, marketingesek, kreatív tartalomkészítők – önállóan, piackutatási szakmai jártasság nélkül is könnyen emészthetően felhasználják az FRS kutatásokból származó adatokat.

Az adatok a dashboardon is természetesen anonim módon, összesítve kerülnek bemutatásra, de a dashboard lehetőséget ad célcsoport-szűrésekre, a kiváltott érzelmek szelektív bemutatására, riportolásra és statisztikai analízisre is.

A második, záró mérföldkő elérésére az FRS teljeskörű professzionális piackutatási rendszerré vált, melynek segítségével a korábban mindössze klinikai környezetben használt, emberi alapérzelmekre építő ekmani érzelemmérés szélesebb körben, általános érvényben, ugyanakkor akár célcsoportokra bonthatóan alkalmazható, így az FRS a piackutatási szakma számára meghatározó relevanciájú kutatási eszközzé válhat a marketing segítő audiovizuális tartalmat tesztelő kutatások kivitelezésében.

Egyéb információk: https://nrc.hu/facial-recognition-software/
Korábbi projekt beszámoló (összefoglaló a 2019.01.-201912.31. időszakról): https://nrc.hu/news/facial-recognition-software-2/

Kedvezményezett neve:   NRC Kft.

Projekt cím:                     FRS – Facial Recognition Software

Támogatás összege:        72 946 881  Forint

Támogatás mértéke:       70,34%

Projekt azonosítószáma: 2018-1.1.1-MKI-2018-00138

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
szórakozás karantén

Képernyők fogságában

Szórakozás a karatén időszak előtt, alatt és után: vajon hogyan változtatta meg a szórakozást a kijárási korlátozás? Mivel ütöttük el az időt a „karanténban”? A témát még májusban jártuk körül, de még most is tanulságos megnézni, mire jutottunk. Egyrészt mert a hatások jelentős része még ma is érezhető, másrészt mert benne van a pakliban, hogy a közeljövőben megismétlődik a tavaszi szituáció. Kurucz Imre letölthető előadása a Media Digital Hungary konferenciáról.

||

Impulzusvásárlás a kanapéról – hazai multiscreening körkép

Az NRC évek óta kutatja a multiscreening jelenséget. Legfrissebb elemzésünkből megtudható, hogy több eszköz párhuzamos használata esetén mik is kerülnek az egyes képernyőkre, és hogyan is írja át a XXI. század a médiatervezői eszköztárakat. Mennyire jellemző az impulzusvásárlás a kanapéról?