Facial Recognition Software projektbeszámoló

Facial Recognition Software
Facial Recognition Software az NRC-től
A Facial Recognition Software (FRS) kialakításával és saját online piackutató rendszerébe történő adaptálásával az NRC olyan komplex rendszert dolgozott ki, amely teljes menedzsmentet szolgáltat a véleményalapú és az arckifejezések detektálásán alapuló, audiovizuális tartalmat vizsgáló kutatások lebonyolításához, lehetőséget adva a spontán reakciók és a tudatos értékelés összevetésére. 

Összefoglaló 2019.01.04-2019.12.31 közti időszakról:

Az NRC Kft. a FacialRecognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projekt keretében egy olyan szoftver fejlesztését tűzte ki célul, amely újszerű kutatási eszközt ad a piac- és társadalomkutatási szakma kezébe azáltal, hogy az eddig szokásos reklámtesztek tudatos, véleménynyilvánítás alapú audiovizuális tartalomértékelését kiegészíti egy spontán reakciók feltárására alkalmas érzelemmérő eszközzel. 

Az év során megtörtént:
  • a Facial Recognition Software adaptációja az NRC meglévő kutatási rendszereihez (SDK szoftver megvásárlása, sikeres adaptáció a Frequest kérdőívszerkesztő szoftverbe, a Netpanel panelmenedzsment rendszerbe, és összhangba kerülés a reklámkutatásokhoz használt NRC Spotlight rendszerével)
  • az FRS mint professzionális kutatási eszköz dizájnjának kialakítása
  • tesztelés: az adaptáció sikerességének tesztelése kvalitatív és kvantitatív kutatások segítségével (nagyfelbontású felvételek utólagos elemzésével és a szoftver által szolgáltatott eredményekkel való összevetés révén, illetve nagymintás kutatások során, ahol az FRS által bemért spontán reakciók a véleménynyilvánítás alapú tudatos értékelésekkel kerültek összevetésre)
További tervek:

A fejlesztési munka következő fázisában a Facial Recognition Software-hez tartozó önálló szoftverek kerülnek kialakításra:

  • platformfüggetlen applikáció létrehozása: előkészítése már megkezdődött – az applikáció segítségével számos optikai szenzorral, kamerával felszerelt eszközön (a laptop mellett okostelefonon, tableten) is használható lesz az FRS professzionális érzelemdetektáló módszer
  • dashboard rendszer kialakítása az eredmények könnyű érthetősége érdekében
Mi is az FRS (Facial recognition Software) és hogyan működik?

Az új FRS professzionális kutatási eszköz emóciók felismerésére, olvasására és rögzítésére képes szoftver, mellyel egy integrált rendszerben tudunk olyan reprezentatív célcsoportkutatásokat végezni az online panelünk segítségével, ahol a válaszadók már pusztán az audiovizuális tartalom megtekintésével – az arcukról engedélyezett videófelvétel rendelkezésre bocsátásával – érdemi információt szolgáltatnak a kutatási stimulusok (reklámok, kreatív anyagok stb.) fogadtatásáról. 

Miközben a fogyasztó valamilyen audiovizuális tartalmat (pl. reklámfilmet) néz készülékén, a szoftver az arckifejezések detektálásán keresztül méri be az adott tartalommal kapcsolatos emóciókat. A Facial Recognition Software rögzíti a válaszadók reakcióit, arckifejezését az audiovizuális tartalom megtekintése közben, ezt a felvételt az FRS érzelemdetektáló szoftverének rendelkezésére bocsátja, amely elemzi és beazonosítja az arcokon látható érzelmeket, a Paul Ekman által leírt hat alapérzelemre vonatkozóan. Így nem csupán a szokásos piackutatási módszerekkel megkérdezzük vagy akár real-time, folyamatos értékelést lehetővé tévő műsorteszttel – az NRC Spotlight rendszerrel – mérjük fel, hogy mit érzett a fogyasztó egy stimulival kapcsolatban, hanem detektáljuk spontán reakcióit, így a válaszadásból és annak tudatosságából fakadó hibákat, torzításokat kiszűrjük, azoknál valósabb, akár a tudatalattira (is) vonatkozó eredményeket kapva.  

Kik és mire tudják leginkább használni az FRS-t?

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag. Potenciális használói:

  • a kommunikációs szakemberek
  • kreatív ügynökségek döntéshozói
  • marketingkampányokat kivitelező szakemberek

Az FRS segítségével a reklámfilmek készítői számára egyenesebb lesz az út a reklámzajból való kitűnésre, míg a tartalomfogyasztók számára élvezetesebb lehet a reklámfilmkínálat.

További információ: https://nrc.hu/frs/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.