Férfias márkák – VMR.man

nrc

Márka kutatás

Férfi vagyok, és az illatom is férfias – sulykolja belénk a legújabb Old Spice szpot. Az Old Spice tehát már nem csupán bizonyítékot kínál az ígéret helyett, hanem igazi macsófílinget is, akárcsak az Axe, vagy a ”férfiasan tökéletes” Gillette.

Mitől lehet egy márka férfias? Nos, nyilván attól, hogy – tipikusan – férfiak használják, és persze attól, hogy a kommunikációja a férfias jelleget emeli ki: hirdetései férfias tevékenységek köré épülnek, szponzorként a férfiak körében kedvelt eseményeken jelenik meg.

A végső szót persze a fogyasztók mondják ki; leginkább pedig a célcsoport, jelen esetben a férfiak. A VMR.man kutatásban arra kértük a válaszadókat, nevezzenek meg legfeljebb öt olyan márkát, amelyet kifejezetten férfiasnak tartanak. Az eredményt az alábbi szófelhő foglalja össze – minél többen említettek egy márkát, annál nagyobb betűmérettel szerepel az ábrán.

Igen, ott van a toplista elején az Old Spice, a Gillette és az Axe is – legtöbben azonban az Adidast említették, és kifejezetten férfias márkaként tűnik fel a Nike is.

Egy ilyen ábra persze nem pontosan azt mutatja, hogy a célcsoport mennyire érez egy márkát férfiasnak, sokkal inkább azt, hogy a férfiak mekkora hányadának jut eszébe, ha férfias brandeket kell megnevezniük. A férfias jelleg mellett tehát a spontán ismertség is benne van az eredményben: könnyen lehet, hogy egy férfias-nőies skálán az Old Spice férfiasabb átlagértéket kapna a megkérdezettektől, mint az Adidas – ám int látható, egy teljesen nyitott kérdésnél az utóbbi szerepel jobban.

A sportmárkák mellett egyébként jópár uniszex brand szerepel még az ábrán. Nem lenne meglepő, ha néhányukkal egy olyan szófelhőben is találkoznánk, amely a – spontán felidézett – nőies márkákat mutatja be a nők válaszai alapján. Ígérem, egy ilyen szófelővel is előrukkolok majd – ősszel, a VMR.woman kutatás eredményeinek ismeretében.

***
További VMR eredményeket találhat itt.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.