Vásárlás az interneten 2006

nrc

Az elmúlt években nem csak az internetpenetráció növekedett, hanem az internet használatában is komoly változások történtek. A szórakoztató internet mellett folyamatosan teret nyer az internet hasznos funkciója is: egyre többen használják a világháló nyújtotta tartalmakat, szolgáltatásokat ügyeik intézésére, mindennapjaik megkönnyítésére.

A legalább hetente internetező 15-69 évesek 89 százaléka, tehát több mint 1,8 millió internetező szokott vásárlás előtt információt keresni az interneten: tájékozódik a termék, szolgáltatás jellemzőiről, áráról a gyártó, forgalmazó honlapján, összehasonlító teszteket olvas szakmai weboldalakon, mások véleményét kéri ki vásárlói, fogyasztói online fórumokon.

VASARLAS400

Az internetezők 53 százaléka nem csak információszerzésre, hanem konkrétan vásárlásra is használta már a világhálót. 1,1 millió 15-69 éves rendelt már meg valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten, és több mint 800 ezren rendszeresen vásárolnak a neten. Az internetes vásárlás az esetek többségében nem jár együtt online fizetéssel – ugyanakkor évről évre nő azok száma is, akik fizetnek a weben keresztül, bankkártyaszámuk megadásával. Az online fizetést kipróbálók aránya 2006 végén 12 százalék volt a hetente internetezők körében.

Az elemzés megrendelője a következő kérdésekre kap választ:

  • Kik és hányan vásárolnak az interneten?
  • Milyen termékeket és szolgáltatásokat vásárolnak az interneten? Melyek a slágertermékek?
  • Kik az egyes termék- és szolgáltatásfajták jellemző online vásárlói?
  • Milyen módon fizetnek az online vásárlók?
  • Kik és hányan tervezik, hogy kipróbálják az online vásárlást?
  • Milyen vásárlási szokások jellemzik az internetezőket? Milyen vásárlói csoportok különíthetők el?

Az adatok az NRC-TNS Visitor Media Research (VMR) 2006 II. féléves adatbázisából származnak. A VMR Magyarország legnagyobb és legátfogóbb online tracking kutatása. A 10 ezer fős minta nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa alapján reprezentatív a legalább hetente internetező 14-69 éves hazai lakosságra nézve. Az elemzés 10-12 oldal hosszú.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.