Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

nrc

Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti – ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza. A mozi és a filmek az érdeklődési rangsor elején találhatóak, akárcsak a tudományos érdekességek, a számítástechnika, vagy a könnyűzene.

A gasztronómia és konyhaművészet a 18-69 éves netezők 40 százalékát érdeklik. Talán nem meglepő, hogy az életmód és a gasztronómia leginkább a női internetezőket vonzza, több mint 50 százalékuk érdeklődik e témák iránt. A nemek arányát megvizsgálva azonban azt látjuk, hogy a konyhaművészet és életmód iránt nyitottak 37 százaléka férfi. Ez az adat fontos információval szolgálhat az e témakörökben honlapokat üzemeltetők számára, illetve azok részére is, akik most gondolkodnak ilyen jellegű weboldalak indításán. Napjainkban a családi szerepek kissé átalakultak, és a férfiak is mind többször veszik ki részüket a konyhai munkákból, kedveskednek szeretteiknek. Vélhetően ennek is köszönhető ez irányú érdeklődésük. Az életkor szerinti megoszlást tekintve nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy az életmód és gasztronómia csupán a fiatalokat vonzza. Ugyan az érdeklődők 40 százaléka 30 év alatti, a 30-39 évesek aránya 26 százalék, 34 százalékuk pedig az ennél idősebbek közül kerül ki.

gasztro_abra1

A gasztronómiai érdeklődés után evezzünk át az ételek internetes vásárlásának területére. Adott tehát a kérdés; Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

Az elmúlt egy évben a 18-69 éves internetezők 41 százaléka vásárolt a világhálón. Az online vásárlási tapasztalattal rendelkezők aránya ennél magasabb, 66 százalék. A „slágertermék” még mindig a könyv, illetve könyvutalvány, amit az internetezők 15 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben a világhálón keresztül. A meleg ételek kategóriája 13 százalékkal a második az online leggyakrabban rendelt termékek rangsorában. Ehhez az előkelő helyezéshez vélhetőleg a népszerű pizza- és ebédrendelések is nagy arányban hozzájárulnak. Érdekes adat, hogy az elmúlt egy évben az internetezők 69 százaléka vett főtt ételt (hagyományos és internetes vásárlás), és 13 százalékuk online is rendelt a kategória termékei közül. A mindennapi élelmiszerek vásárlása során ugyanakkor még mindig elkerüljük a virtuális boltokat; hideg élelmiszert a netezőknek csupán 1 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban, annak ellenére, hogy 81 százalékuk rendszeresen költ ezekre a termékre.

gasztro_abra2

Lehetséges, hogy az online áruházak még nem találták meg a hideg élelmiszerek értékesítésének legmegfelelőbb módját, ahogy az is, hogy a hazai vásárlók attitűdje fogja vissza e shopok terjedését.

A cikk forrásaként két nagyobb kutatás szolgál, melyek mindegyike reprezentálja a 18-69 éves legalább hetente internetezők csoportját nem, korcsoport, település és végzettség szempontok szerint. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS 10.000 fő online megkérdezésével készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Az NRC E-Commerce Trend Report egy évente megismétlésre kerülő tracking kutatás. A közleményünkben felhasznált adatokat a 2.000 fő online megkérdezésével készült fejezete tartalmazza.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.