Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

nrc

Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti – ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza. A mozi és a filmek az érdeklődési rangsor elején találhatóak, akárcsak a tudományos érdekességek, a számítástechnika, vagy a könnyűzene.

A gasztronómia és konyhaművészet a 18-69 éves netezők 40 százalékát érdeklik. Talán nem meglepő, hogy az életmód és a gasztronómia leginkább a női internetezőket vonzza, több mint 50 százalékuk érdeklődik e témák iránt. A nemek arányát megvizsgálva azonban azt látjuk, hogy a konyhaművészet és életmód iránt nyitottak 37 százaléka férfi. Ez az adat fontos információval szolgálhat az e témakörökben honlapokat üzemeltetők számára, illetve azok részére is, akik most gondolkodnak ilyen jellegű weboldalak indításán. Napjainkban a családi szerepek kissé átalakultak, és a férfiak is mind többször veszik ki részüket a konyhai munkákból, kedveskednek szeretteiknek. Vélhetően ennek is köszönhető ez irányú érdeklődésük. Az életkor szerinti megoszlást tekintve nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy az életmód és gasztronómia csupán a fiatalokat vonzza. Ugyan az érdeklődők 40 százaléka 30 év alatti, a 30-39 évesek aránya 26 százalék, 34 százalékuk pedig az ennél idősebbek közül kerül ki.

gasztro_abra1

A gasztronómiai érdeklődés után evezzünk át az ételek internetes vásárlásának területére. Adott tehát a kérdés; Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

Az elmúlt egy évben a 18-69 éves internetezők 41 százaléka vásárolt a világhálón. Az online vásárlási tapasztalattal rendelkezők aránya ennél magasabb, 66 százalék. A „slágertermék” még mindig a könyv, illetve könyvutalvány, amit az internetezők 15 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben a világhálón keresztül. A meleg ételek kategóriája 13 százalékkal a második az online leggyakrabban rendelt termékek rangsorában. Ehhez az előkelő helyezéshez vélhetőleg a népszerű pizza- és ebédrendelések is nagy arányban hozzájárulnak. Érdekes adat, hogy az elmúlt egy évben az internetezők 69 százaléka vett főtt ételt (hagyományos és internetes vásárlás), és 13 százalékuk online is rendelt a kategória termékei közül. A mindennapi élelmiszerek vásárlása során ugyanakkor még mindig elkerüljük a virtuális boltokat; hideg élelmiszert a netezőknek csupán 1 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban, annak ellenére, hogy 81 százalékuk rendszeresen költ ezekre a termékre.

gasztro_abra2

Lehetséges, hogy az online áruházak még nem találták meg a hideg élelmiszerek értékesítésének legmegfelelőbb módját, ahogy az is, hogy a hazai vásárlók attitűdje fogja vissza e shopok terjedését.

A cikk forrásaként két nagyobb kutatás szolgál, melyek mindegyike reprezentálja a 18-69 éves legalább hetente internetezők csoportját nem, korcsoport, település és végzettség szempontok szerint. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS 10.000 fő online megkérdezésével készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Az NRC E-Commerce Trend Report egy évente megismétlésre kerülő tracking kutatás. A közleményünkben felhasznált adatokat a 2.000 fő online megkérdezésével készült fejezete tartalmazza.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.