Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

nrc

Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti – ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza. A mozi és a filmek az érdeklődési rangsor elején találhatóak, akárcsak a tudományos érdekességek, a számítástechnika, vagy a könnyűzene.

A gasztronómia és konyhaművészet a 18-69 éves netezők 40 százalékát érdeklik. Talán nem meglepő, hogy az életmód és a gasztronómia leginkább a női internetezőket vonzza, több mint 50 százalékuk érdeklődik e témák iránt. A nemek arányát megvizsgálva azonban azt látjuk, hogy a konyhaművészet és életmód iránt nyitottak 37 százaléka férfi. Ez az adat fontos információval szolgálhat az e témakörökben honlapokat üzemeltetők számára, illetve azok részére is, akik most gondolkodnak ilyen jellegű weboldalak indításán. Napjainkban a családi szerepek kissé átalakultak, és a férfiak is mind többször veszik ki részüket a konyhai munkákból, kedveskednek szeretteiknek. Vélhetően ennek is köszönhető ez irányú érdeklődésük. Az életkor szerinti megoszlást tekintve nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy az életmód és gasztronómia csupán a fiatalokat vonzza. Ugyan az érdeklődők 40 százaléka 30 év alatti, a 30-39 évesek aránya 26 százalék, 34 százalékuk pedig az ennél idősebbek közül kerül ki.

gasztro_abra1

A gasztronómiai érdeklődés után evezzünk át az ételek internetes vásárlásának területére. Adott tehát a kérdés; Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

Az elmúlt egy évben a 18-69 éves internetezők 41 százaléka vásárolt a világhálón. Az online vásárlási tapasztalattal rendelkezők aránya ennél magasabb, 66 százalék. A „slágertermék” még mindig a könyv, illetve könyvutalvány, amit az internetezők 15 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben a világhálón keresztül. A meleg ételek kategóriája 13 százalékkal a második az online leggyakrabban rendelt termékek rangsorában. Ehhez az előkelő helyezéshez vélhetőleg a népszerű pizza- és ebédrendelések is nagy arányban hozzájárulnak. Érdekes adat, hogy az elmúlt egy évben az internetezők 69 százaléka vett főtt ételt (hagyományos és internetes vásárlás), és 13 százalékuk online is rendelt a kategória termékei közül. A mindennapi élelmiszerek vásárlása során ugyanakkor még mindig elkerüljük a virtuális boltokat; hideg élelmiszert a netezőknek csupán 1 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban, annak ellenére, hogy 81 százalékuk rendszeresen költ ezekre a termékre.

gasztro_abra2

Lehetséges, hogy az online áruházak még nem találták meg a hideg élelmiszerek értékesítésének legmegfelelőbb módját, ahogy az is, hogy a hazai vásárlók attitűdje fogja vissza e shopok terjedését.

A cikk forrásaként két nagyobb kutatás szolgál, melyek mindegyike reprezentálja a 18-69 éves legalább hetente internetezők csoportját nem, korcsoport, település és végzettség szempontok szerint. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS 10.000 fő online megkérdezésével készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Az NRC E-Commerce Trend Report egy évente megismétlésre kerülő tracking kutatás. A közleményünkben felhasznált adatokat a 2.000 fő online megkérdezésével készült fejezete tartalmazza.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||

Interjú Páthy-Dencső Blankával

Bábel-Szücs Szilvia interjúja Páthy-Dencső Blankával és Slezsák Csillával. Páthy-Dencső Blanka szenior piacelemző 2010 óta dolgozik a Sanoma Media Budapest Zrt.-nél, előtte a TÁRKI Társadalomkutató

Az okos bébiszitter és a még okosabb szülők

„Drágám, legalább útközben ne játssz vele!” – hangzik a belvárosi utcán, és a hétéves-forma fiúcska a varázslatból ocsúdva szórakozottan csapja hóna alá tabletjét. Éttermi

Aktívak a magyar Facebook-használók

A rendszeresen internetező magyarok csupán egytizede nem regisztrált soha a Facebookra, négyötödük legalább hetente, kétharmaduk pedig minden nap látogatja, használja a legnagyobb közösségi oldalt.

|online kutyu kutatas

Így használjuk kisképernyős eszközeinket II.

Kütyühasználók az adott élethelyzetekben Az okostelefon és a táblagép egyre inkább része életünknek. Sokan ezekkel az eszközökkel fekszenek és kelnek, sőt még a mellékhelyiségbe