Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

nrc

Az internetezők csoportja jellemzően fiatal – a netezők közel fele 30 év alatti – ami az érdeklődésüket is nagymértékben meghatározza. A mozi és a filmek az érdeklődési rangsor elején találhatóak, akárcsak a tudományos érdekességek, a számítástechnika, vagy a könnyűzene.

A gasztronómia és konyhaművészet a 18-69 éves netezők 40 százalékát érdeklik. Talán nem meglepő, hogy az életmód és a gasztronómia leginkább a női internetezőket vonzza, több mint 50 százalékuk érdeklődik e témák iránt. A nemek arányát megvizsgálva azonban azt látjuk, hogy a konyhaművészet és életmód iránt nyitottak 37 százaléka férfi. Ez az adat fontos információval szolgálhat az e témakörökben honlapokat üzemeltetők számára, illetve azok részére is, akik most gondolkodnak ilyen jellegű weboldalak indításán. Napjainkban a családi szerepek kissé átalakultak, és a férfiak is mind többször veszik ki részüket a konyhai munkákból, kedveskednek szeretteiknek. Vélhetően ennek is köszönhető ez irányú érdeklődésük. Az életkor szerinti megoszlást tekintve nem jelenthetjük ki egyértelműen, hogy az életmód és gasztronómia csupán a fiatalokat vonzza. Ugyan az érdeklődők 40 százaléka 30 év alatti, a 30-39 évesek aránya 26 százalék, 34 százalékuk pedig az ennél idősebbek közül kerül ki.

gasztro_abra1

A gasztronómiai érdeklődés után evezzünk át az ételek internetes vásárlásának területére. Adott tehát a kérdés; Mennyit eszünk és mennyit veszünk online?

Az elmúlt egy évben a 18-69 éves internetezők 41 százaléka vásárolt a világhálón. Az online vásárlási tapasztalattal rendelkezők aránya ennél magasabb, 66 százalék. A „slágertermék” még mindig a könyv, illetve könyvutalvány, amit az internetezők 15 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben a világhálón keresztül. A meleg ételek kategóriája 13 százalékkal a második az online leggyakrabban rendelt termékek rangsorában. Ehhez az előkelő helyezéshez vélhetőleg a népszerű pizza- és ebédrendelések is nagy arányban hozzájárulnak. Érdekes adat, hogy az elmúlt egy évben az internetezők 69 százaléka vett főtt ételt (hagyományos és internetes vásárlás), és 13 százalékuk online is rendelt a kategória termékei közül. A mindennapi élelmiszerek vásárlása során ugyanakkor még mindig elkerüljük a virtuális boltokat; hideg élelmiszert a netezőknek csupán 1 százaléka vásárolt az interneten az elmúlt 12 hónapban, annak ellenére, hogy 81 százalékuk rendszeresen költ ezekre a termékre.

gasztro_abra2

Lehetséges, hogy az online áruházak még nem találták meg a hideg élelmiszerek értékesítésének legmegfelelőbb módját, ahogy az is, hogy a hazai vásárlók attitűdje fogja vissza e shopok terjedését.

A cikk forrásaként két nagyobb kutatás szolgál, melyek mindegyike reprezentálja a 18-69 éves legalább hetente internetezők csoportját nem, korcsoport, település és végzettség szempontok szerint. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS 10.000 fő online megkérdezésével készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Az NRC E-Commerce Trend Report egy évente megismétlésre kerülő tracking kutatás. A közleményünkben felhasznált adatokat a 2.000 fő online megkérdezésével készült fejezete tartalmazza.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Tinik a neten

Empátia; hangzik el sokszor a kulcsszó. Ez az a tulajdonság, amivel a jó marketinges, média-, vagy kreatív szakember biztosan rendelkezik. Amikor a háziasszonyokat, az

Nem félünk a sertéstől?

Bár az internetezők kétharmada fenyegetőnek érzi a sertésinfluenza terjedését, csak egytizedük véli valósnak a veszélyt, hogy a kór a közvetlen környezetében is felbukkanhat –

Internetpenetráció 2009 első félév

Fél év alatt 3 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2009 első félévében 52 százalékos az internetpenetráció –