Tinik a neten

nrc

Empátia; hangzik el sokszor a kulcsszó. Ez az a tulajdonság, amivel a jó marketinges, média-, vagy kreatív szakember biztosan rendelkezik. Amikor a háziasszonyokat, az autóvásárlás előtt állókat, vagy a lakásfelújításon gondolkodókat szeretnénk elérni, talán könnyebb a célcsoporttal való azonosulás.

Mi a helyzet azonban akkor, amikor a tiniket kell megszólítanunk? Hiszen mi is voltunk tizenévesek, megannyi tapasztalattal rendelkezünk ezen a területen. Ha viszont a saját tinédzser korunkat vennénk alapul, és élményeinkből táplálkozva gyártanánk a „cool” üzeneteket a mai fiataloknak, maximum kortársaink együttérzésére számíthatnánk, de rosszabb esetben még arra se…

A technikai újdonságok, az új irányzatok hatalmas erővel törnek be a piacra, amelyekkel a gyártók sok esetben elsőként a tiniket célozzák meg. A mai tizenéveseket olyan impulzusok érik, amelyek alapvetően formálják nézeteiket, véleményüket és világszemléletüket.

Az egyik ilyen befolyásoló erő az internet, amelyet a 14-18 éves korosztály 80 százaléka legalább hetente látogat. A heti netezők közül pedig csaknem kétharmaduk minden nap fellép a világhálóra. Az idősebb korosztályokkal összevetve szignifikánsan többen chatelnek, csevegnek barátaikkal, ismerőseikkel (93 százalék), játszanak online másokkal (77 százalék), de kiugró arányban használják a wikipédia szolgáltatásait is (76 százalék). Ez a korosztály jár élen a netes videó-feltöltésekben és ők azok, akik nem rejtik véka alá mondanivalójukat; több mint 50 százalékuk szól hozzá a fórumokhoz, kérdez, megosztja ismereteit. A kutatási eredményekből jól látszik, hogy a tinik meglehetősen aktívak, magabiztosan mozognak a világhálón.

A netező 14-18 évesek érdeklődési köre is sajátosságot mutat az idősebb korcsoportokhoz képest. Szívesen beszélgetnek filmekről, a moziról és látogatnak ehhez kapcsolódó weboldalakat. Érdekli őket a számítástechnika, a mobiltelefon és mobilkommunikáció, de 50 százalék feletti a szórakoztató elektronika iránti nyitottság is körükben. A szépség és a divat valamint a könnyűzene ugyanolyan arányban foglalkoztatja őket, mint a 19-25 éveseket, rajonganak továbbá a sportért és az autó-motor hírekért. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a mai 14-18 évesek nyitottak a világra, érdeklődnek az újdonságok iránt, és vonzza őket a tudásvágy az ismeretlen dolgok felfedezésére. Mindezek mellett pedig szeretnek szórakozni, játszani, és fontosak számukra a társas tevékenységek is. A kapcsolatok ápolását a világhálón már-már professzionálisan űzik; gondoljunk csak a közösségi oldalak és a blogok térhódítására, vagy a csevegő programok népszerűségére.

tinik-a-neten

Bár a tinik is értesülnek a gazdasági, kulturális történésekről, ezek a témák nagyon kevesüket érdeklik; de ki is gondolna arra, hogy pénzügyi-, kertészeti- vagy életmód tanácsokkal lásson el egy 14-18 évest, vagy természetgyógyászati cikkeket és módszereket adjon el neki. Ez utóbbiak azok a témák, amelyek a többi internetezőnél jelentősen kisebb arányban foglalkoztatják a korosztály tagjait.

NRC-TNS VMR 2008/II. A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A 10.000 fős adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Facial Recognition Software az NRC-től|||

Facial Recognition Software projektbeszámoló

Az NRC által kifejlesztett Facial recognition Software az egész reklámszakma számára hasznot hajthat. Segítéségével pontosabban detektálhatják, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag.

|

Instant Marketing Research projektbeszámoló

Az NRC Kft. az Instant Marketing Research szoftver (IMR) kifejlesztésével egy olyan komplex, ugyanakkor rugalmasan használható piackutatási szoftvert hozott létre, amely online kvalitatív piackutatási eszköztárával egyedülálló a jelenlegi hazai piackutatási környezetben és egy platform keretén belül ad lehetőséget kvalitatív és kvantitatív kutatási eszközök használatára.

infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.