Tinik a neten

nrc

Empátia; hangzik el sokszor a kulcsszó. Ez az a tulajdonság, amivel a jó marketinges, média-, vagy kreatív szakember biztosan rendelkezik. Amikor a háziasszonyokat, az autóvásárlás előtt állókat, vagy a lakásfelújításon gondolkodókat szeretnénk elérni, talán könnyebb a célcsoporttal való azonosulás.

Mi a helyzet azonban akkor, amikor a tiniket kell megszólítanunk? Hiszen mi is voltunk tizenévesek, megannyi tapasztalattal rendelkezünk ezen a területen. Ha viszont a saját tinédzser korunkat vennénk alapul, és élményeinkből táplálkozva gyártanánk a „cool” üzeneteket a mai fiataloknak, maximum kortársaink együttérzésére számíthatnánk, de rosszabb esetben még arra se…

A technikai újdonságok, az új irányzatok hatalmas erővel törnek be a piacra, amelyekkel a gyártók sok esetben elsőként a tiniket célozzák meg. A mai tizenéveseket olyan impulzusok érik, amelyek alapvetően formálják nézeteiket, véleményüket és világszemléletüket.

Az egyik ilyen befolyásoló erő az internet, amelyet a 14-18 éves korosztály 80 százaléka legalább hetente látogat. A heti netezők közül pedig csaknem kétharmaduk minden nap fellép a világhálóra. Az idősebb korosztályokkal összevetve szignifikánsan többen chatelnek, csevegnek barátaikkal, ismerőseikkel (93 százalék), játszanak online másokkal (77 százalék), de kiugró arányban használják a wikipédia szolgáltatásait is (76 százalék). Ez a korosztály jár élen a netes videó-feltöltésekben és ők azok, akik nem rejtik véka alá mondanivalójukat; több mint 50 százalékuk szól hozzá a fórumokhoz, kérdez, megosztja ismereteit. A kutatási eredményekből jól látszik, hogy a tinik meglehetősen aktívak, magabiztosan mozognak a világhálón.

A netező 14-18 évesek érdeklődési köre is sajátosságot mutat az idősebb korcsoportokhoz képest. Szívesen beszélgetnek filmekről, a moziról és látogatnak ehhez kapcsolódó weboldalakat. Érdekli őket a számítástechnika, a mobiltelefon és mobilkommunikáció, de 50 százalék feletti a szórakoztató elektronika iránti nyitottság is körükben. A szépség és a divat valamint a könnyűzene ugyanolyan arányban foglalkoztatja őket, mint a 19-25 éveseket, rajonganak továbbá a sportért és az autó-motor hírekért. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a mai 14-18 évesek nyitottak a világra, érdeklődnek az újdonságok iránt, és vonzza őket a tudásvágy az ismeretlen dolgok felfedezésére. Mindezek mellett pedig szeretnek szórakozni, játszani, és fontosak számukra a társas tevékenységek is. A kapcsolatok ápolását a világhálón már-már professzionálisan űzik; gondoljunk csak a közösségi oldalak és a blogok térhódítására, vagy a csevegő programok népszerűségére.

tinik-a-neten

Bár a tinik is értesülnek a gazdasági, kulturális történésekről, ezek a témák nagyon kevesüket érdeklik; de ki is gondolna arra, hogy pénzügyi-, kertészeti- vagy életmód tanácsokkal lásson el egy 14-18 évest, vagy természetgyógyászati cikkeket és módszereket adjon el neki. Ez utóbbiak azok a témák, amelyek a többi internetezőnél jelentősen kisebb arányban foglalkoztatják a korosztály tagjait.

NRC-TNS VMR 2008/II. A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A 10.000 fős adatbázis a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Köszönjük

Boldog, békés, pihenésben és örömökben is gazdag karácsonyt és vidám új évet kívánunk minden barátunknak, partnerünknek, válaszadóinknak… egyszóval mindenkinek ❤️❤️❤️  

Piackutatási trendek 2023

Piackutatási trendek 2023

Lassan itt az év vége és ilyenkor nemcsak számot vetünk az elmúlt évvel, de a következő évet is szemügyre vesszük, tervezzük a jövőt és

Fenntarthatóság Podcast

Fókuszban a fenntarthatóság

Mit gondolnak a fogyasztók a fenntarthatóságról? Milyen különbségek vannak az egyes korosztályok és az iskolai végzettségek között? Mit olvasunk ki az adatokból és mit