Mit hallgatunk ezután?

nrc

Rádióhallgatás

Az első négy napon a Juventusra kapcsolt át a legtöbb egykori Sláger és Danubius-hallgató, de az MR2 és a Rádió1 is nyert a Danubius és a Sláger leállásán. Az újak közül a Class FM-nek sikerült valamivel jobban az indulás – derült ki a Maximize médiaügynökség és az NRC legújabb kutatásának adataiból.

A Maximize és az NRC 600 fős reprezentatív mintán végzett online kérdőíves felmérést azon 18-49 korúak körében, akik hetente legalább egyszer hallgatnak rádiót. Az adatfelvétel közvetlenül az új adók indulásakor történt, 2009. november 19. és 22. között, így a kapott információk a hallgatók első rezdüléseit, gondolatait mutatják és csak áttételesen utalnak arra, mi történik majd hosszú távon a rádiók hallgatottságával.

A kutatás során elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a korábban Slágert és/vagy Danubius-t hallgatók hogyan reagáltak a változásokra, mely adókra váltottak és hogyan viszonyulnak a most indult két új adóval szemben.

Radios_abra1

57 százalék kipróbálta, 41 százalék köszöni szépen

A megkérdezettek 41százaléka saját bevallása szerint egyik új adóba sem hallgatott bele annak indulása óta. Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adója megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.

Az új adók indulását övező információáradat ellenére, vagy éppen ennek köszönhetően a megkérdezettek 35 százaléka mindkét új adóba belehallgatott. Ehhez jön hozzá az a 12 százalék , akik csak a Class FM-be és még 10 százalék, akik csak a Neo FM-be hallgattak bele. A többség tehát már az új adók indulásának első napjaiban kipróbálta a két újonnan indult rádiót.

Radios_abra2

A hallgatók a Juventus felé menekültek

Az adatok alapján jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.

A kutatási anyag szerint a változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, míg a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is.

Radios_abra3

Neo FM, Class: eléggé ugyanolyanok

A zenei kínálat, a műsorvezetők személye és a jelenlegi műsorkínálat alapján azt is vizsgálta a felmérés, hogy milyen a megítélése a két új rádiónak. Mindhárom területen a Class FM került ki nyertesen, bár a különbség a két adók között minimális volt. Leginkább a műsorvezetők személye az a terület, ahol a Class FM-nek jobb a megítélése (5 fokú skálán 2,62, míg a Neo esetében 2,27).

A kutatás eredményét a készítők nem tartják meglepőnek, hiszen a Class FM több, korábban Danubius Rádiós kollégát alkalmaz már az indulás óta, míg a Neo FM csak egy ideiglenes műsorstruktúrával és műsorvezetői gárdával kezdte meg működését.

***
Még több cikket olvashat médiakutatás témában itt!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Magyar Podcast trendek 2023-ban

Magyar Podcast trendek 2023-ban

Az elmúlt időszakban a médiapiaci szereplők és a döntéshozók egyre inkább felismerték, hogy a podcast nem csupán egy új médiaformátum, hanem egy alapvető, piacformáló,

AI hatása a piackutatási piacra

AI hatása a piackutatási piacra

Az elmúlt időszakban egyre inkább tudatosult a piaci szereplőknél és a döntéshozóknál, hogy a mesterséges intelligencia (AI) nem csupán egy technológiai kuriózum, hanem egy