Facial Recognition Software záró projektbeszámoló

Az NRC Kft. a Facial Recognition Software, 2018-1.1.1-MKI-2018-00138 azonosítószámú kutatás-fejlesztési projekt keretében egy olyan szoftvert és komplex kutatási rendszert valósított meg, amely újszerű eszközt ad a piac- és társadalomkutatási szakma kezébe azáltal, hogy az eddig szokásos reklámtesztek tudatos, véleménynyilvánítás alapú audio-vizuális tartalomértékelését kiegészíti egy spontán reakciók feltárására alkalmas érzelemmérő eszközzel.

Facial Recognition Software az NRC-től

Elvégzett feladatok és eredmények

Érzelemdetektálás, integrációk

A projekt során terveinknek megfelelően felkutattuk a céljainknak leginkább megfelelő érzelemfelismerő SDK szoftvert, erre alapozva kialakítottuk az FRS mint professzionális kutatási eszköz dizájnját, majd ezt – a teljeskörű FRS tartalmú piac- és reklámkutatások kivitelezhetősége érdekében – sikeresen integráltuk saját kutatásmenedzsment rendszerünkbe.

Az FRS érzelemmérő eszközt integráltuk a kérdőívszerkesztő programunkba, a Frequestbe, valamint összekötöttük az online kérdőíves lekérdezés bázisául szolgáló Netpanel panelmenedzsment rendszerével, emellett egy platformra helyeztük Spotlight Plus reklámkutatási eszközünkkel is.

Validálás

Az adaptáció sikerességét kvalitatív és kvantitatív kutatásokkal, tesztekkel vizsgáltuk. A validáció első szakaszában pszichológus segítségével, a válaszadókról nagy felbontású felvételek készítése mellett teszteltük az integrált szoftvert, ezt követte a kvantitatív szakasz, ahol reprezentatív mintán teszteltük a szoftver érzelemmérési eredményességét.

A validálásban jelentős szerepet kapott az NRC Spotlight Plus terméke is, mely valós időben regisztrálja a válaszadói reakciókat a megtekintett audio-vizuális tartalom vizsgálata közben. Ezáltal egyrészt alkalmas a spontán érzelmi reakciók validálására, másrészt az FRS szoftver integrációjával, az arckifejezésekből detektált érzelemméréssel kiegészítve a reklámkutatások egy komlpex, új megközelítését adja a piackutatási szakma számára.

Reccoon applikáció

Az arcon megjelenő érzelmek mérését piackutatási eszközként alkalmazó FRS rendszer a hozzá kapcsolódó önálló alkalmazások és szoftverek által vált teljessé. Ennek egyik támpilléreként az FRS érzelemdetektáló kutatási szisztéma a terveinknek megfelelően platformfüggetlenül használható: megbízhatóan működik minden jelentősebb eszközön, laptopon, desktopon és – alkalmazkodva a kérdőívkitöltők egyre hangsúlyosabb igényéhez – applikáción, a Reccoon FRS appon keresztül is.

Facial Recognition

Az FRS érzelemfelismerő szoftver mellett az eredmények analizálásához további önálló szoftverként kifejlesztettük az automatizált online dashboard rendszert is (FRS Network Visual System), ezzel az FRS teljeskörű piackutatási eszközként használható: az arcon megjelenő érzelemdetektálás melletti audio-vizuális tartalom-tesztelés minden fázisát kiszolgálja, az adatfelvételtől az adatrögzítésen és detektáláson át az analízisig, valamint annak felhasználóbarát megjelenítéséig.

További célok

Célunk az FRS-t széles körben ismertté és elismertté tenni a piackutatási szakma számára mind kutatói, mind megrendelői ügyféloldalon, ezért az FRS értékesítését megelőzően és segítendő a kötelező tájékoztatási elemeken túl saját információs platformjainkon, honlapunkon, szakmai fórumainkon, továbbá online kampányok révén is népszerűsítjük az innovatív kutatási szisztémát, melynek révén a kutatók és megrendelők egyaránt megismerhetik az új arc-érzelemfelismerő kutatási eszköz előnyeit és felhasználási lehetőségeit.

Az NRC az FRS kialakításával és saját online piackutató rendszerébe történő adaptálásával olyan piac- és véleménykutatási rendszert dolgozott ki, amely teljes menedzsmentet szolgáltat az arckifejezések, érzelmek detektálásán alapuló, audio-vizuális tartalmat vizsgáló kutatások lebonyolításához, lehetőséget adva a spontán reakciók és a tudatos értékelés összevetésére.


Egyéb információk: https://nrc.hu/facial-recognition-software/
FRS részletes projektbeszámoló – 2. mérföldkő: https://nrc.hu/nrc-hirek/frs-projekt-beszamolo-masodik-merfoldko/
Korábbi projekt beszámoló (összefoglaló a 2019.01.-201912.31. időszakról): https://nrc.hu/news/facial-recognition-software-2/

Kedvezményezett neve:   NRC Kft.

Projekt cím:                     FRS – Facial Recognition Software

Támogatás összege:        72 946 881  Forint

Támogatás mértéke:       70,34%

Projekt azonosítószáma: 2018-1.1.1-MKI-2018-00138

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.