Instant Marketing Research

imr

Összefoglaló 2018.02.01-2019.01.31 közti időszakról

Az NRC Kft. 2018.február 1-én megkezdte az Instant Marketing Research (röviden: IMR) szoftver létrehozását. A projekt kezdetekor a projektben résztvevő kollégák (marketinges és kutatási szakértők) feltérképezték a hazai és nemzetközi helyzetet, az IMR szoftver/ NRC Kft. számára releváns versenytárs/testvérszoftvereket. Az első negyedév legfőbb feladata az IMR szoftver keretrendszerének megalkotása, drótvázának felépítése volt. A két kutatási szakértőnk felállította a szakmai szempontból elvárt rendszertervet, ez alapján a programozók (külsős és belsős programozók egyaránt) elkezdték a rendszer keretének programozását. Az NRC belsős grafikusa, a projektvezetője és a marketingese dolgozott az IMR arculatának kialakításán. Augusztusra a külső és belső programozók elkészítették a mappastruktúrát, az IMR szoftver keretrendszerét, ezzel létrejött a kutatói, ügyféloldali és válaszadói oldal az IMR felületén. Ez a három felület felel az IMR szoftver teljes körűségéért, hiszkutatói oldalon kutatásokat lehet létrehozni és menedzselni, az ügyféloldalon az ügyfelek tudják nyomon követni az aktuális pl. kvalitatív projektjüket és az ahhoz tartozó beszélgetéseket, míg a válaszadói oldalon a résztvevő válaszadók a kérdésekre válaszolnak, saját feladataikat, projektjeiket látják. A következő időszakban az IMR következő alapfunkciói, a meghívó rendszer és a címlista kezelő panel készült el a szakmai vezetés utasítása szerint, így lehetőség nyílik a különböző kutatásokhoz szükséges válaszadókat emailen keresztül meghívni, akár egyénileg, akár csoportosan. Ősz végén a kvalitatív és kvantitatív technikák, illetve a kutatás menedzsment oldal programozása kezdődött meg az elvárt szakmai szempontok mentén. Az IMR rendszeren belül a kutatónak lehetősége lesz pl. fókuszcsoportot, chatet, szavazást, kvízt vagy akár egy-egy projektív kvalitatív játékot indítani a kutatási projektjeiben.

A programozáshoz szükséges grafikai anyagok teljes egészét az NRC belső grafikus, designer kollégái készítették el és adták át a programozók számára. Mindezekkel párhuzamosan elkészült az IMR rendszer marketingstratégiája is. Az elmúlt egy évben három nagy tesztelést végeztünk el, mindig a nagyobb programozási szakaszok végén (keretrendszer megalkotása után, a címlista és meghívórendszer létrehozása után, kvalitatív és kvantitatív technikák, illetve a kutatás menedzsment oldal programozása után). A tesztelésben minden projektben dolgozó kolléga részt vett, mindenki külön figyelmet fordítva a saját szakterületére. A hibák feltérképezése után megkezdődött azok javítása is.

Szakmailag elvárt platform független és reszponzív megjelenésű rendszernek köszönhetően okostelefonon, laptopon és tablaten is használható már az IMR. A végleges szoftver több nyelven lesz elérhető, jelenleg két nyelven működik (angolul és magyarul).

A tavalyi év végén megkezdődtek az IMR applikációval kapcsolatos munkák is, elkészült annak kerettervezete és drótváza. Az idei év feladatainak jelentős részét az applikáció elkészítése, az IMR honlap létrehozása és az IMR rendszer egészének tesztelése és annak hibáinak javítása, az IMR rendszer arculatának véglegesítése és a szoftver online népszerűsítése és annak megtervezése teszi majd ki.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
||

OBB HÁROMNAPOS TESZT

Az online bulletin board kutatás menetét foglaltuk össze cikkünkben és infografikánkon: a több napos folyamat lépései és életszerű kutatási példák leírása.

||

FÓKUSZBAN AZ ONLINE BULLETIN BOARD

Ezúttal az online kvalitatív kutatási megoldások közül az online bulletin board (fórumkutatás) módszeréről írtunk összegzést. Hogyan is működik az OBB vagyis a fórumkutatás?

online mélyinterjús módszerek||NRC online kvalitatív módszerek

ONLINE MÉLYINTERJÚK – DISTANCE INTERVIEWING

Korábban az online fókuszcsoportokat, a chat vs. voice módszert mutattuk be, mostani cikkünkben pedig a személyes (one-on-one) interjúzás új útjait és tanulságait igyekeztünk áttekinteni: módszertani megoldások összevetése és támogató szoftverek számba vétele az NRC tapasztalatai alapján.