15 éves az NRC!

Klenovszki-Janos

„Baromi jó ötlet!

– mondta a nemzetközi filmiparban dolgozó barátom 1999-ben, miközben sem a piackutatásról, sem az internetről nem tudott semmit.

„Őrült ötlet!”

– mondta a kutatásban dolgozó másik barátom, aki a marketingkutatásról és az internetpenetrációról is mindent tudott.

Mindkettőjüknek igaza volt.

Őrülten jó 15 év van mögöttünk, őrülten jó volt együtt növekedni a hazai online iparággal, mindent tudni az internetezőkről, a szolgáltatásokról, elvárásokról és igényekről, együtt fejlődni a piaccal, egy 24 fős modern és innovatív kutatási szolgáltatásokat nyújtó vállalattá válni, érezni ahogy az ügyfelek bizalma nem csak az online kutatások, de az NRC iránt is folyamatosan növekszik. Köszönjük ezt a bizalmat, köszönjük ügyfeleinknek, kollégáinknak és természetesen a válaszadóknak.

Az online kutatások mára elfogadottá váltak, beépültek a hazai vállalatok és piackutatók eszköztárába is, azonban azt hiszem, hogy ezzel nem befejeződött, hanem sokkal inkább elkezdődött a piackutató-tanácsadó cégek feladata. Nekünk piackutatóknak kell az innovátoroknak lennünk, a korukat egy lépéssel megelőző szakembereknek, mert a piacnak olyan kutató-tanácsadókra van szüksége, akik bátran használják az új adatfelvételi csatornákat, a BigData adatbányászati elemzéseket, a szemkamerás és érzelemfelismerésen alapuló módszereket, a legmodernebb ACBC conjoint szolgáltatás- és koncepcióteszteket, az online kvalitatív technikákat úgy, hogy mindezek alkalmazása közben a tudományos alapokon nyugvó statisztikai diszciplínákkal is tisztában vannak, és tudják, mikor van szükség egy személyes megkérdezésre, vagy éppen egy hagyományos fókuszcsoportra. Csak akkor van haszna a kutatásnak, ha az adatokat nem önmagukban, hanem a piac egészét figyelembe véve elemezzük, ha a számok segítségével tanácsokat, javaslatokat, ötleteket adunk ügyfeleinknek, segítve megbízóinkat céljaik elérésben.

Tudom, hogy izgalmas 15 év következik, új adatfelvételi csatornák és új módszerek sokasága tűnik majd fel, amelyek felkelthetik figyelmünket, és remélem, újra hallom majd barátaimtól azt, hogy: „Kleno, ez egy őrült, de baromi jó ötlet!”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Szeretjük a videóbírót

Jó néhány dologról emlékezetes maradhat számunkra az oroszországi foci világbajnokság – legyen az a németek vagy a spanyolok idő előtti búcsúja, az angolok meglepően

Melyik a legnépszerűbb fesztivál?

Nyár van, dübörög a fesztiválszezon – és a 40 évesnél fiatalabb magyar felnőttek 18 százaléka idén is részt vesz (vagy vett) valamilyen könnyűzenei fesztiválon.

|

Megint a németek?

  A magyarok háromötödét érdekli a foci vb – derül ki az NRC kutatásából, amely az esemény kezdete előtti napokban készült.  A spanyolok és

||

Készen állunk a fintech forradalomra?

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]   Molnár Zoltán senior kutatónk a pénzügyi kutatások szaktekintélye újabb előadást tartott fintech témában, ezúttal az Evolution konferencián. A prezentáció anyagát most