15 éves az NRC!

Klenovszki-Janos

„Baromi jó ötlet!

– mondta a nemzetközi filmiparban dolgozó barátom 1999-ben, miközben sem a piackutatásról, sem az internetről nem tudott semmit.

„Őrült ötlet!”

– mondta a kutatásban dolgozó másik barátom, aki a marketingkutatásról és az internetpenetrációról is mindent tudott.

Mindkettőjüknek igaza volt.

Őrülten jó 15 év van mögöttünk, őrülten jó volt együtt növekedni a hazai online iparággal, mindent tudni az internetezőkről, a szolgáltatásokról, elvárásokról és igényekről, együtt fejlődni a piaccal, egy 24 fős modern és innovatív kutatási szolgáltatásokat nyújtó vállalattá válni, érezni ahogy az ügyfelek bizalma nem csak az online kutatások, de az NRC iránt is folyamatosan növekszik. Köszönjük ezt a bizalmat, köszönjük ügyfeleinknek, kollégáinknak és természetesen a válaszadóknak.

Az online kutatások mára elfogadottá váltak, beépültek a hazai vállalatok és piackutatók eszköztárába is, azonban azt hiszem, hogy ezzel nem befejeződött, hanem sokkal inkább elkezdődött a piackutató-tanácsadó cégek feladata. Nekünk piackutatóknak kell az innovátoroknak lennünk, a korukat egy lépéssel megelőző szakembereknek, mert a piacnak olyan kutató-tanácsadókra van szüksége, akik bátran használják az új adatfelvételi csatornákat, a BigData adatbányászati elemzéseket, a szemkamerás és érzelemfelismerésen alapuló módszereket, a legmodernebb ACBC conjoint szolgáltatás- és koncepcióteszteket, az online kvalitatív technikákat úgy, hogy mindezek alkalmazása közben a tudományos alapokon nyugvó statisztikai diszciplínákkal is tisztában vannak, és tudják, mikor van szükség egy személyes megkérdezésre, vagy éppen egy hagyományos fókuszcsoportra. Csak akkor van haszna a kutatásnak, ha az adatokat nem önmagukban, hanem a piac egészét figyelembe véve elemezzük, ha a számok segítségével tanácsokat, javaslatokat, ötleteket adunk ügyfeleinknek, segítve megbízóinkat céljaik elérésben.

Tudom, hogy izgalmas 15 év következik, új adatfelvételi csatornák és új módszerek sokasága tűnik majd fel, amelyek felkelthetik figyelmünket, és remélem, újra hallom majd barátaimtól azt, hogy: „Kleno, ez egy őrült, de baromi jó ötlet!”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Interjú Serfőző Lilivel és Torma Csillával

Bábel-Szűcs Szilvia interjúja Serfőző Lilivel és Torma Csillával. Serfőző Lili NRC Marketingkutató, tanácsadó 1. Tavasz, nyár, ősz vagy tél? Melyik a kedvenc évszakod? Alapvetően minden

Kütyükörkép 2013Q1

Ma már minden második hazai internetező mondhatja el magáról azt, hogy van valamilyen kütyüje. Míg 2013 első negyedévére az okostelefont birtoklók aránya elérte a

Pálinkás jó hírek

A pálinka a legnépszerűbb tömény ital a fiatalok körében, hiszen a 18–49 éves hazai lakosság 59%-a fogyasztja valamilyen rendszerességgel. A fogyasztás évről évre nő,

Interjú Ferenczhalmy Bálinttal

Igyekszünk mindenhol teret engedni az online kutatásnak Kőszegi András interjúja Ferenczhalmy Bálinttal. Ferenczhalmy Bálint jelenlegi feladata az OTP Bank piackutatási tevékenységének szakmai irányítása. Ennek