15 éves az NRC!

Klenovszki-Janos

„Baromi jó ötlet!

– mondta a nemzetközi filmiparban dolgozó barátom 1999-ben, miközben sem a piackutatásról, sem az internetről nem tudott semmit.

„Őrült ötlet!”

– mondta a kutatásban dolgozó másik barátom, aki a marketingkutatásról és az internetpenetrációról is mindent tudott.

Mindkettőjüknek igaza volt.

Őrülten jó 15 év van mögöttünk, őrülten jó volt együtt növekedni a hazai online iparággal, mindent tudni az internetezőkről, a szolgáltatásokról, elvárásokról és igényekről, együtt fejlődni a piaccal, egy 24 fős modern és innovatív kutatási szolgáltatásokat nyújtó vállalattá válni, érezni ahogy az ügyfelek bizalma nem csak az online kutatások, de az NRC iránt is folyamatosan növekszik. Köszönjük ezt a bizalmat, köszönjük ügyfeleinknek, kollégáinknak és természetesen a válaszadóknak.

Az online kutatások mára elfogadottá váltak, beépültek a hazai vállalatok és piackutatók eszköztárába is, azonban azt hiszem, hogy ezzel nem befejeződött, hanem sokkal inkább elkezdődött a piackutató-tanácsadó cégek feladata. Nekünk piackutatóknak kell az innovátoroknak lennünk, a korukat egy lépéssel megelőző szakembereknek, mert a piacnak olyan kutató-tanácsadókra van szüksége, akik bátran használják az új adatfelvételi csatornákat, a BigData adatbányászati elemzéseket, a szemkamerás és érzelemfelismerésen alapuló módszereket, a legmodernebb ACBC conjoint szolgáltatás- és koncepcióteszteket, az online kvalitatív technikákat úgy, hogy mindezek alkalmazása közben a tudományos alapokon nyugvó statisztikai diszciplínákkal is tisztában vannak, és tudják, mikor van szükség egy személyes megkérdezésre, vagy éppen egy hagyományos fókuszcsoportra. Csak akkor van haszna a kutatásnak, ha az adatokat nem önmagukban, hanem a piac egészét figyelembe véve elemezzük, ha a számok segítségével tanácsokat, javaslatokat, ötleteket adunk ügyfeleinknek, segítve megbízóinkat céljaik elérésben.

Tudom, hogy izgalmas 15 év következik, új adatfelvételi csatornák és új módszerek sokasága tűnik majd fel, amelyek felkelthetik figyelmünket, és remélem, újra hallom majd barátaimtól azt, hogy: „Kleno, ez egy őrült, de baromi jó ötlet!”

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Internetes biztosítási piac

A Genertel Biztosító Zrt., az első magyar direktbiztosító 2009. tavaszán internetes biztosításkötés témakörben piackutatást végzett az NRC Piackutató Kft. bevonásával. A kutatás eredményeként megállapítható,

Nem engedünk a négy kerékből

Autóhasználat kutatás A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka,

Ismét a gyerekek kerültek a fókuszba

Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internet-használat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év