Mit gondolnak a fogyasztók a fenntarthatóságról? Milyen különbségek vannak az egyes korosztályok és az iskolai végzettségek között? Mit olvasunk ki az adatokból és mit gondolunk mi kutatók erről? A fogyasztói társadalom fenntarthatatlan vagy van remény arra, hogy mind ez, mind a földünk megmarad? Az NRC szakértői (Szilvia Szucs és Ferenc Sági) beszélgetnek a Fenntarthatóság tracking kutatásról és megosztják veletek is a tapasztalataikat és véleményüket.
Hallgassatok minket. Ha nem tetszett, akkor osszátok meg velünk, ha tetszett, akkor ezt osszátok meg másokkal is. Köszönjük.
Itt is meg tudod hallgatni:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/1FBnAo0dKRJ6Ps8cBqkyk4?si=ed901f46b6b64913 apple: https://podcasts.apple.com/hu/podcast/research-and-more/id1532946032?i=1000584054422
A fenntarthatóság trackingről
Bár sokak számára a fenntarthatóság egyenértékű a környezetvédelemmel, a fogalom nem korlátozható csupán a környezeti problémákra. A gyakorlatban a fenntartható jövő csak a gazdasági, a társadalmi és a környezeti érdekek harmonizálásával valósítható meg.
A 18-65 éves lakosság körében végzett felmérés alapkérdőívében elsőként körbejárjuk a fenntarthatóságot érintő általános kérdéseket, mint például az újrahasznosítás, és az ezzel kapcsolatos ismeretek, attitűdök.
Emellett részletesebben fogjuk vizsgálni a szelektív hulladékgyűjtés, az újrahasznosítható csomagolások, az egyszerhasználatos műanyagok kérdéseit és azt, hogy a lakosságnál mennyire tudatos ezek használata.
Természetesen az sem maradhat el, hogy vizsgáljuk a Fenntarthatóság kapcsán a levegővédelem (pl. széndioxid-kibocsátás) vagy az egészséges élelmiszerek, főzési alapanyagok témaköreit.
Az állami és fogyasztói felelősségvállalással, társadalmi szerepvállalással kapcsolatos vélemények mellett feltérképezzük a nagyvállalatokkal (gyártókkal, forgalmazókkal) szembeni lakossági elvárásokat is.
További részletek itt! Az NRC adatfelvételi szolgáltatási: https://onlinekutatas.hu