
Omnibusz
Az online omnibusz kutatás egy gyors és költséghatékony módszer, amely lehetővé teszi a megrendelőink számára, hogy néhány (maximum 15) kérdéssel csatlakozzanak egy olyan kutatáshoz, amelyen más ügyfelek gyakran egészen más témájú kérdései is futnak. Így nem szükséges egy teljes, önálló kutatást megrendelni, ha néhány kérdőív kérdéssel lefedhető a kutatási kérdés.
Mikor érdemes az online omnibusz kutatás módszert választani?
Ha rövid kérdőívvel általános célcsoporton, vagy azon belül egy nagyobb alcsoporton belül (például autóvezetők, mobilhasználók, pékáru vásárlók, bankhasználók) vagy kíváncsi az eredményekre. Hosszabb kérdőív, speciális célcsoport, továbbá audiovizuális anyag tesztelése esetén külön kutatás végzését fogjuk javasolni neked.
Milyen témákra alkalmas különösen az omnibusz?
Az online omnibusz kutatás bármilyen témában alkalmas megközelítés lehet, de tapasztalataink szerint különösen jól jön a következő esetekben:
- Márkateljesítmény: Ismertség, kipróbáltság alakulása, kommunikáció érzékelése és hatása
- PR célú kutatások: Sajtóközleményekhez, kommunikációhoz érdekes, színes adatok kinyerése
- Trackingek: Néhány alapvető mutató monitorozása például egy termékbevezetés után
- Koncepciótesztek: Egyszerűbb koncepciók (például szolgáltatás vagy promóciók) gyors tesztelése, döntéstámogatás
- Reklám poszt tesztek: Kampány utáni visszaemlékezés, üzenet tartalom és értékelés
Mi az omnibusz kutatás előkészítésének menete?
- Az ügyfeleinktől az ajánlatkérés során vagy konkrét kérdőívtervet kérünk, vagy a kutatási probléma és kérdések részletes leírását
- Ha kérdőívet kapunk, akkor átnézzük, javaslatokat teszünk a megfelelő kérdezési megoldásokra, és a kérdésszám és kérdéstípusok alapján konkrét árajánlatot adunk
- Ha nem kapunk kérdőívet, akkor ajánlatunkban adunk egy javasolt kérdéskatalógust és egy ahhoz kapcsolódó árat. Elfogadás után kidolgozzuk a pontos kérdőívet.
- A kérdőív programozására 1-2 nap szükséges, ha a kérdőívet tartalmilag is mi készítjük el, akkor bonyolultságtól függően 2-4 napot számolj pluszban
Mit adunk és mikor?
- Az adatfelvételünk nagyon gyors, így feldolgozásra alkalmas adatok már az adatfelvétel indulásától számított 4. munkanapon elérhetők
- Ezután néhány (2-4) munkanap alatt el tudjuk készíteni az eredménytáblákat excelben, részletes bontásokban és szignifikancia jelölésekkel
- A ppt formátumú kutatói elemzést pedig kérdőívhossztól függően 4-8 munkanap alatt átadjuk
- Az omnibusz standard demográfiai háttér kérdéseket díjmentesen biztosítjuk az elemzéshez és a bontásokhoz
Az online omnibusz kutatás választ ad a következőkre:
- Piaci trendek: Mik a legújabb trendek a piacon, és hogyan alakulnak az idők folyamán?
- Termékismertség: Mennyire ismerik a fogyasztók a vállalat termékeit?
- Fogyasztói vélemények és viselkedés: Milyen attitűdök, szokások és viselkedések jellemeznek egy adott fogyasztói csoportot?
- Versenytársak elemzése: Milyen stratégiákat és taktikákat alkalmaznak a versenytársak?
- Korrelációs elemzés: Különböző változók közötti kapcsolatok megértésére.
- Kötegelt elemzés (Cluster Analysis): A válaszadók hasonló csoportjainak azonosítására.
- Kereszttáblázatok (Cross Tabulation): A válaszok közötti kapcsolatok feltárására.
- ANOVA (Analysis of Variance): Csoportok közötti különbségek vizsgálatához.
- Chi-Square Test: Kategorikus változók közötti kapcsolatok vizsgálatához.
- Regressziós elemzés: Az ok-okozati kapcsolatok megértése és előrejelzése érdekében.
- Az egyik globális élelmiszeripari vállalat például az NRC omnibusz kutatását használta, hogy felmérje az új termékük iránti piaci érdeklődést. Kérdéseiket hozzáadták az omnibusz felméréshez, amelyek a fogyasztói preferenciákra, az új termékük iránti potenciális keresletre és a fogyasztói vásárlási szokásokra összpontosítottak. Az eredmények segítettek a cégnek megérteni a piacukat, és információkat szolgáltattak a termék bevezetésének optimális időzítéséről és stratégiájáról.

Ajánlatkérés
Keressen minket bizalommal
Legújabb cikkek

Egy ágyban a robotoddal
Mit gondolunk most a humanoid robotokról és hogyan fog ez változni a jövőben? Milyen terheket vesznek majd le a vállunkról és hogyan fogunk felük együtt élni?

A képernyők uralma: hogyan hódít az audiovizuális tartalom 2025-ben?
A Netflix a nappaliban, a TikTok a buszon, a Youtube pedig szinte bárhol és bármin. A képernyőidőért folyó harc sosem volt ennyire kiélezett. Az NRC

Hogyan védjük vagy nem védjük az online térben az adatainkat? Adatbiztonság a mindennapokban.
Adatbiztonság napjainkban – Hogyan védi, vagy nem védi adatait a magyar lakosság az online térben?

CX 2025: stratégiai újraélesztés vagy végleges háttérbe szorulás?
2024 a mesterséges intelligencia éve volt – a generatív MI körüli technológiai hype sok vállalatnál háttérbe szorította az ügyfélélmény fejlesztését. A fókusz a költséghatékonyságra és