A fiatalok körében népszerű társasági ital a pálinka

nrc

A magyar fiatalok leginkább társas összejövetelek alkalmával fogyasztanak pálinkát. A családi események, egy vendégség, baráti koccintások és a disznótor a leginspirálóbb helyzetek a párlat elfogyasztására – derül ki a magyarországi pálinkafogyasztási szokások megismerése céljából végzett kutatásunkból.

A 18-39 éves magyar lakosság körében reprezentatív felmérés eredményei azért sem elhanyagolhatóak, mivel a korosztály 45 százaléka fogyaszt legalább alkalmanként pálinkát. A pálinkát kedvelő fiatalok többségét leginkább egy jó baráti társaság, és az azzal párosuló kellemes légkör ösztönzi az ital fogyasztására.

Különleges gyümölcsös aromája mellett, többen érvként említik a szervezetre gyakorolt kedvező hatását is. A pálinkát legalább alkalmanként fogyasztók 37 százaléka gondolja úgy, hogy kis mennyiségben jót tesz az egészségünknek, további 28 százalékuk pedig alkalmasnak találja a fogfájás, gyomorfájás és torokfájás csillapítására.

palinka_alkalom

A felmérés eredményei a pálinkafogyasztás motivációján túl arra is rámutatnak, hogy a 18-39 éves lakosság több mint 60 százaléka szerint a pálinka napjainkban nem csak az idősebb korosztály, de a fiatalabbak körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

A mind nagyobb választék között a hagyományos ízek kedvelői és az ínyencek is megtalálják a számukra legmegfelelőbb aromát. A különleges gyümölcspálinkák elterjedése mellett a tradicionális ízek közül a szilvapálinka az abszolút favorit, amit a fogyasztók 56 százaléka fogyaszt szívesen. Az ízek versenyét a mézes és a vilmoskörte vezetik, előbbi 65, utóbbi 63 százalékos kedveltséggel. Bár az érvényben lévő szabályozás szerint csak a tiszta gyümölcspárlatot lehet pálinkának nevezni, a fogyasztói köztudatban a mézes-pálinka elnevezés él a mézes-likőr helyett.

Akár fogyasztjuk a pálinkát, akár nem, a fiatalok csaknem 90 százaléka ért egyet azzal az állítással, miszerint a pálinka hungarikum. Legyünk büszkék rá!

A felmérést az NRC Piackutató 2008 májusában végezte 1.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 18-39 éves magyar lakosságra nézve.

Amennyiben szeretné a teljes tanulmányt megrendelni, kérjük írjon nekünk a kapcsolat@nrc.hu e-mail címre, vagy telefonáljon a 06-20-977-42-00 számra.
Rendelje meg a teljes elemzést 150 000 Ft + Áfa áron

A KUTATÁS TELJES TANULMÁNYA A KÖVETKEZŐ KÉRDÉSEKRE AD VÁLASZT:

1. PÁLINKA: ÍGY LÁTJÁK A FIATALOK
Milyennek látják a fiatalok a pálinkát? Mi jut először eszükbe, ha a pálinkára gondolnak? A pálinkával, pálinkafogyasztással kapcsolatos attitűdök, előítéletek, tapasztalatok.

2. MIT ISZNAK A FIATALOK? – KIK, HOL ÉS HÁNYAN FOGYASZTANAK PÁLINKÁT
2.1 Pálinka és szeszesital a fiatalok poharában
Szeszital és pálinkafogyasztás a 18-39 évesek körében, az alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó szokások – kik fogyasztanak pálinkát, milyen gyakran, milyen jellemzőkkel rendelkeznek és milyen más alkoholt fogyasztanak. Akik nem fogyasztanak pálinkát, mit fogyasztanak inkább?
2.2 Szilva és törköly vagy inkább mézes, málna?
A pálinkamárkák ismertsége. Milyen pálinkafajtákat, ízeket kedvelnek, fogyasztanak a fiatalok? Miért fogyasztják a pálinkát?
2.3 Társaság és ünnep – a pálinkafogyasztás helye és alkalma
Hol, milyen helyeken, kikkel, milyen eseményhez kapcsolódóan fogyasztanak pálinkát a fiatalok.

3. AKIK NEM FOGYASZTANAK PÁLINKÁT
Kik azok, akik nem isznak pálinkát, miért nem isznak a szeszesitalfogyasztók közül azok, akik nem szoktak pálinkát inni, milyen esetben kóstolnának meg pálinkát (milyen ízű pálinkát, milyen alkalommal)

4. PÁLINKAVÁSÁRLÁS: Fiatalok a boltban
4.1 Mit, hol, mennyiért?
Melyik pálinkamárkát választották legtöbben az elmúlt évben? Milyen boltokban, eseményeken vásárolnak szeszesitalt a fiatalok? Mennyi pálinkát vásároltak, és mennyi pénzt adtak ki rá?
4.2 Melyiket válasszam?
Milyen tényezők játszanak szerepet a pálinka kiválasztásánál, vásárlásánál a boltban és a szórakozó helyeken?
4.3 Jövőbeli tervek
Hol vásárolnának szívesen? Terveznek-e pálinkavásárlást a jövőben? Vásárolnának-e online?

5. AZ „IDEÁLIS” PÁLINKA
5.1 Az ideális pálinka itala
Milyen ízeket kedvelnek a fiatalok, milyen üveget szeretnének (szín, méret…), mi legyen a címkén, mit néznek meg először? Kiegészítők, amivel vásárolnának pálinkát? A vásárlás lehetséges helye?
5.2 Az ideális pálinka ára
Minimális összeg, amiért minőséget kap; maximális összeg, amit kifizetne; mennyiért vennének jó minőségű pálinkát?
5.3 Az ideális ajándék pálinka
Pálinkaajándékozás; az ajándék vásárlás helye; a vásárolni kívánt pálinka íze; az ajándékozás alkalma; mennyi pénzt költött rá, kiegészítők ajándékba?
5.4 Az ideális pálinka reklám
Honnan informálódnak a pálinkáról? Milyen eseményeken ismerkedne a pálinkával?
Mi kell a pálinkafogyasztás növeléséhez – reklám

6. MERRE TOVÁBB – HOGYAN LEHET NÖVELNI A PÁLIKA VÁSÁRLÓK TÁBORÁT?
Következtetések, javaslatok a pálinkakészítő, forgalmazó cégek számára.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
Data Processing, adatmenedzser

Data Processing, adatmenedzser

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi adatmenedzsment, Data Processing pozícióra tapasztalattal rendelkező új munkatársát. Feladatok Elvárások Akkor jelentkezz, ha  Előnyt jelent Előnyt