×
5
nov

20 ÉVES AZ NRC, 20 ÉVES AZ ONLINE PIACKUTATÁS

Idén ősszel ünnepli huszadik születésnapját az NRC és az online piackutatás. Ebből az alkalomból beszélgettünk a cég két tulajdonos-ügyvezetőjével, Klenovszki Jánossal és Kurucz Imrével. Ma már szinte természetes, ha egy új vállalkozás az internetre épül, 20 évvel ezelőtt azonban ez még nem volt evidens, sőt! Nagy kaland volt belevágni az online piackutatás világába? Egyáltalán honnan …

29
Már

Almát a körtével

Online kvalitatív módszerek Az online kvalitatív módszerek használata annak ellenére gyerekcipőben jár, hogy technikai akadálya régen nincs annak, hogy tökéletesen ügyfél- és résztvevőbarát felületeket használjunk a legváltozatosabb módszertani megoldásokhoz. Mi lehet az oka annak, hogy még mindig csak elvétve fordul elő az online fókuszcsoport vagy mélyinterjú, a fórum, a különböző naplózási módok, a blogírás – …

13
dec

Interjú Ferenczhalmy Bálinttal

Igyekszünk mindenhol teret engedni az online kutatásnak Kőszegi András interjúja Ferenczhalmy Bálinttal. Ferenczhalmy Bálint jelenlegi feladata az OTP Bank piackutatási tevékenységének szakmai irányítása. Ennek megfelelően az ő felelőssége, hogy a kutatások megfeleljenek a szakmai követelményeknek (megfelelő módszertan), az információk hatékonyan jussanak el az érintettekhez (megfelelő outputok és csatornák) és mindez a rendelkezésre álló kutatási budget …

25
dec

Költséghatékony adatfelvételi megoldások a piackutatásban

A piackutatás fejlődésében mérföldkőnek számított az internet széles körű elterjedése, ugyanis kaput nyitott egy újabb módszer előtt, melynek segítségével az eddigieknél még hatékonyabban lehet vizsgálni a piaci folyamatokat. Hosszadalmas folyamat volt, mire a piackutatás a módszerek folyamatos tökéletesítése és megújítása által kivívta mai, meghatározó szerepét a gazdaságban. Magyarországon 1999-ben indult el felnőtté válása útján a …

10
dec

Mire alkalmas és mire nem az internetes adatfelvétel?

Az internetes populáció emelkedésével egyre fontosabb szerepet betöltő internetes adatfelvétel mind több vállalat számára teszi elérhetővé a piackutatás alkalmazását. A világhálót használók növekvő száma azt eredményezi, hogy napról napra több ember véleményét lehet, sőt érdemes online módon vizsgálni. Hazánkban az internetezők aránya mára elérte a 46 százalékot. Online kutatással vizsgálhatjuk az internetezőket, illetve azokat a …