88% az internetpenetráció Magyarországon

Az online világ jelentős változásokon megy keresztül, melyek hatással vannak a társadalomra és a vállalatokra. Az internetpenetráció Magyarországon 2000-ben még csak 12% volt, azonban a 2000-es évek során jelentősen növekedett és 2022-ben már 88% az internetezők aránya, ami több mint 6 millió magyar internetezőt jelent. A jövőre nézve a szakértők szerint további növekedés várható az internethasználók számában, amely alapvetően az új generációk közel 100%-os internet használatából adódik. A legnagyobb változás azonban nem a internetpenetrációban, hanem az internethasználat eddig kialakult szokásainak megváltozásában várható a következő években mind a lakosság, mind a vállalatok életében, amelyre elsődleges hatással a Mesterséges Intelligencia (MI) és a köréje épített új virtuális világ állhat.

Internetpenetráció

A mobiltelefonok és az internet elterjedése új szokásokat és életstílust hozott a felhasználók életébe. Az interneten keresztül könnyedén hozzáférnek információkhoz, kapcsolatot tartanak más emberekkel, vásárolnak, tanulnak, szórakoznak, filmet néznek vagy éppen játszanak. Ami biztos, hogy a Mesterséges Intelligencia fejlődése minden területre kihat legyen az a tanulás, vásárlás, szolgáltatások, kommunikáció vagy éppen a játék. A szakértők véleménye szerint egyre jobban elmosódik a határ a valóság  és a virtuális világ között, mert a felhasználóknak olyan élményekben lesz részük, amelyek a valós világban is elérhetőek, akár a játékra, szórakozásra vagy éppen a munka világára gondolunk.

A vállalatoknál pedig ez még hatványozottabban fog megjelenni. A  Mesterséges intelligencia átalakítja a munkaerőpiacot, a vállalati folyamatokat, a marketinget és személyre szabja a fogyasztói élményeket. A célcsoport marketinget felváltja az egyénre szabott ajánlás, ráadásul az MI olyan automatizált folyamatokat tud létrehozni, amelyek képesek hatékonyabban és gyorsabban elvégezni sok alapmunka folyamatot (pl. ehhez a cikkhez is adott inspirációt a chatGPT). A külföldi szakemberek, mint például Gartner szerint az AI a következő 3 évben fontos szerepet fog játszani a vállalatok életében, és segít majd a versenyelőny megszerzésében vagy éppen a megtartásában.

Éppen ezért talán most nem is a legfontosabb kérdés a vállalati világban, hogy mire jó az MI (mert erre még ChatGPT is elég jó válaszokat ad), hanem az, hogy vajon elérhető lesz-e minden vállalat számára vagy csak a „kiválasztottak” tudják majd megfizetni és használni.

Vállalatok

Az internet világában bekövetkező változások átalakítják a felhasználók szokásait és életét, valamint hatással vannak a vállalatokra is, akiknek a következőket javasolják a szakértők:

  1. Tervezze meg a digitális stratégiáját: A kisvállalatoknak meg kell határozniuk a digitális jelenlétük céljait és ahhoz alakítaniuk kell a működésüket. A Gartner javasolja, hogy egy kisvállalat készítsen egy rövid távú és hosszú távú digitális stratégiát, amelynek része lehet a mobilalkalmazások, a szociális média, a chatbotok és a Mesterséges Intelligencia használata.
  2. Alakítsa át a folyamatokat: A Forrester javasolja, hogy a kisvállalatok gondolják át az üzleti folyamataikat, és alkalmazzák a digitális megoldásokat, hogy automatizálni tudják őket és csökkenteni tudják a munkaerő szükségességét.
  3. Fejlessze a személyes ügyfélkapcsolatot: A kisvállalatoknak ki kell használniuk a digitális eszközöket, hogy személyesebb kapcsolatot alakíthassanak ki az ügyfeleikkel, például a chatbotokkal, a szociális média platformokkal vagy a marketingautomatizálási eszközökkel.
  4. Bővítse a piaci lehetőségeket: Az internetnek és a digitális eszközöknek köszönhetően a kisvállalatok számára sokkal több piaci lehetőség áll rendelkezésre, mint korábban. A kisvállalatoknak ki kell használniuk ezeket a lehetőségeket, hogy elérjék az új ügyfeleiket és bővítsék az üzleti tevékenységüket.
  5. Használja ki a Mesterséges Intelligenciát: A Mesterséges Intelligencia sokféle módon segítheti a kisvállalatokat, például a döntéshozatali folyamatok automatizálásával, a folyamatok hatékonyságának növelésével és a költségek csökkentésével. A kisvállalatoknak ki kell használniuk

What Is The Impact Of Artificial Intelligence (AI) On Society?

Piackutatási interjú a ChatGPT chatbottal a kutatási trendekről és a jövőről

Facebook
Twitter
LinkedIn

Artikel zu ähnlichen Themen

Stöbern Sie in den herunterladbaren Infografiken des NRC, nutzen Sie die Daten, die Sie finden, aber verweisen Sie bitte immer auf uns.
Lassen Sie uns reden!

Schreiben oder rufen Sie mich an und ich werde Ihre Fragen beantworten

Wir können Ihnen helfen, dass sich Ihre Investition in die Marktforschung schnell auszahlt!
Weitere Artikel von János Klenovszki
Új kollégát keresünk: piackutatási projektkoordinátor, online kérdőívszerkesztő

Piackutató

Magyarország legnagyobb online piackutató cége, az NRC keresi piackutató, elemző kollégáját!  Munkakörhöz tartozó feladatok: Akkor jelentkezz, ha  És mit kínálunk cserébe?  Ha magadra ismertél

A piackutatás 2024-es trendjei

A piackutatás 2024-es trendjei

Piackutatás 2024. Mega-, és mikrotrendek, szakértői beszélgetés Falus Tamással és Géczi Tamással a piackutatás jelenéről és jövőjéről az NRC friss podcastjében.

de_DEDE