A kultúra iránt is érdeklődnek a fesztiválozó fiatalok

nrc

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai. A 15-25 évesek körében végzett kutatás a rendezvények kedveltségén túl rámutat a fesztivállátogatás motivációira és ellenérveire is.

Ha nyár, akkor kikapcsolódás, szórakozás, fesztiválok és bulik. Tombol a fesztiválszezon határon innen és túl. Évről évre egyre több nyári rendezvény közül válogathatunk. A részvételnek csak időnk, pénztárcánk és érdeklődésünk szab határt. A fiatalokat nagy számban vonzó zenés rendezvények közül szinte mindegyiken találkozhatunk kulturális sátrakkal és programokkal, amelyek színesítik a felvonultatott repertoárt.

Az NRC Piackutató 2008 júliusában készített felmérése szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel.

event_abra1

Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek. Az egy hetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé és Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

Hogy mivel érvelnek az „otthonülők”? A fő tényezők között szerepel a rendezvények ára, amit a fiatalabb korosztály sokszor nem tud megfizetni, a tömegiszony és a bulizós társaság hiánya. A higiéniai feltételek és a biztonság szintén nem elhanyagolható tényezők.

event_abra2

Annak sem kell csüggednie, akit kevésbé vonzanak a hangos, zenés, sátorozós bulik. A fesztiválokon túl is van élet. Megannyi alkotó tábor, üdülési és kikapcsolódási lehetőség várja az érdeklődőket szerte az országban. Minden szórakozni vágyó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb időtöltést saját szervezésű vagy közösségi programok keretében. Élvezzük ki, ami még hátra van a meleg strandidőből és nyári szünetből.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 júliusában végezte 5.795 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 15-25 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.