A kultúra iránt is érdeklődnek a fesztiválozó fiatalok

nrc

A nyári rendezvényeket látogató fiatalok 28 százaléka többek között azért látogat el az eseményre, mert érdeklik annak kulturális programjai. A 15-25 évesek körében végzett kutatás a rendezvények kedveltségén túl rámutat a fesztivállátogatás motivációira és ellenérveire is.

Ha nyár, akkor kikapcsolódás, szórakozás, fesztiválok és bulik. Tombol a fesztiválszezon határon innen és túl. Évről évre egyre több nyári rendezvény közül válogathatunk. A részvételnek csak időnk, pénztárcánk és érdeklődésünk szab határt. A fiatalokat nagy számban vonzó zenés rendezvények közül szinte mindegyiken találkozhatunk kulturális sátrakkal és programokkal, amelyek színesítik a felvonultatott repertoárt.

Az NRC Piackutató 2008 júliusában készített felmérése szerint a 15-25 évesek 57 százaléka vett már részt közösségi nyári rendezvényeken, fesztiválon, karneválon. A fiatalok 22 százaléka rendszeres fesztiválozó. A fesztivál iránt érdeklődők legnagyobb hányada a buli (84 százalék) és a fellépők miatt (54 százalék) látogat a nyári rendezvényre. Az érvek között az ismerkedést követően negyedik helyen (28 százalék) a kulturális programok iránti érdeklődés szerepel.

event_abra1

Talán a fenti tényezők közötti egyensúlyt sikerült megtalálnia a Sziget Fesztivál szervezőinek. Az egy hetes programsorozat ugyanis a leglátogatottabb a fiatalok körében. A 15-25 évesek 43 százaléka tervezi, hogy részt vesz a rendezvényen. Másodikként a Balaton Sound mellett teszik le a voksot a megkérdezettek. A Budapest Parádé Bónuszt a Debreceni Virágkarnevál követi, ahova a fiatalok 32 százaléka tervez ellátogatni idén nyáron. A rendezvények ismertségét vizsgálva szintén a Sziget Fesztivál vezet. 89 százalékkal a Budapest Parádé és Budapest Parádé Bónusz a második, a VOLT Fesztivál (86 százalék) pedig a harmadik a rangsorban.

Hogy mivel érvelnek az „otthonülők”? A fő tényezők között szerepel a rendezvények ára, amit a fiatalabb korosztály sokszor nem tud megfizetni, a tömegiszony és a bulizós társaság hiánya. A higiéniai feltételek és a biztonság szintén nem elhanyagolható tényezők.

event_abra2

Annak sem kell csüggednie, akit kevésbé vonzanak a hangos, zenés, sátorozós bulik. A fesztiválokon túl is van élet. Megannyi alkotó tábor, üdülési és kikapcsolódási lehetőség várja az érdeklődőket szerte az országban. Minden szórakozni vágyó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb időtöltést saját szervezésű vagy közösségi programok keretében. Élvezzük ki, ami még hátra van a meleg strandidőből és nyári szünetből.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 júliusában végezte 5.795 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az NRC-TNS Interbus Kutatás offline adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, internet használat gyakorisága, helye és az otthoni hozzáférés típusa) tekintetében reprezentatív a 15-25 éves magyar lakosságra nézve.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Digitalizálódnak a játszóterek

Hiánypótló felmérést végzett az NRC Piackutató, amikor megvizsgálta a gyerekek internetezési szokásait. A VMRkids 2007 kutatás eredményeiből többek közt kiderült, hogy már a 6

Vásárlás az interneten 2007

Napjainkban az internetet nem pusztán szórakozásra használjuk, hanem egyre nagyobb jelentősége van az internet hasznos funkcióinak is. Rohanó világunkban mindannyian igyekszünk a lehető leggyorsabb

|

Tudatos vásárlók az internetezők

Tíz internetezőből kilenc használja a világhálót arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az adott termékről, szolgáltatásról, összehasonlítsa a különböző gyártók, forgalmazók kínálatát, és ez alapján

Védjük meg stratégiai cégeinket

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem