Előnyben az akciós termékek

nrc

Az árleszállítások, az akciós áron kínált termékek nem csak a női tekinteteket vonzzák. A 18 év feletti netezők több mint háromnegyede, ha teheti, akciós terméket vásárol – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös VMR kutatásának adataiból.

Az internetezők többsége (65 százaléka) saját bevallása szerint szívesen próbál ki új termékeket. A kísérletezésben és az újításokban a nők azok, akik a két nem közül inkább élen járnak (a férfiak valamivel több mint 60, a nők közel 70 százaléka érzi magára jellemzőnek az állítást). Ez feltehetően abból is következik, hogy többségében ők azok, akik nap mint nap meghozzák a bevásárlással, a háztartás vezetésével kapcsolatos vásárlási döntéseket. Az akciók és árleszállítások is az új termékek intenzívebb kipróbálására ösztönözhetik a vásárlókat. A nők árkedvezmények iránti nagyobb fogékonysága ily módon tehát előmozdíthatja az új árucikkek megvételét.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy aki kedveli az újdonságokat, az nem márkahű a jól bevált, megbízható termékekkel szemben. Bár a 18 év feletti netpolgárok 65 százaléka szívesen próbál ki új terméket, ugyanakkor 58 százalékuk (többségében férfiak) ragaszkodik a már bizonyított márkához és minőséghez.

akcios_vasarlas_abra

A kutatás egyébiránt arra is rávilágított, hogy a 18 év felettiek jelentős többség, 79 százaléka a jobb minőségű termékért hajlandó többet fizetni. Ebből jól látható, hogy vannak olyan termékek, amelyek esetében az árral szemben a vevők előtérbe helyezik a minőségi kritériumot.

A nemi szerepek és ehhez kapcsolódóan kialakult vásárlási döntéseik típusának különbségéből is adódhat tehát, hogy a nők bizonyos mértékben nyitottabbak az új márkák és áruk kipróbálására, a férfiak pedig nagyobb arányban ragaszkodnak a már megszokott és bizonyított darabokhoz. Ha pedig a magas minőség akcióval párosul, az szinte biztos, hogy többleteladást biztosít a kereskedőnek. A lényeg az egyensúly megtalálásán van, mégpedig azért, hogy a túlzott vagy gyakori akciókkal a minőségi termékünk ne keltse egy olcsó márka képzetét.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
szórakozás karantén

Képernyők fogságában

Szórakozás a karatén időszak előtt, alatt és után: vajon hogyan változtatta meg a szórakozást a kijárási korlátozás? Mivel ütöttük el az időt a „karanténban”? A témát még májusban jártuk körül, de még most is tanulságos megnézni, mire jutottunk. Egyrészt mert a hatások jelentős része még ma is érezhető, másrészt mert benne van a pakliban, hogy a közeljövőben megismétlődik a tavaszi szituáció. Kurucz Imre letölthető előadása a Media Digital Hungary konferenciáról.

Próba ninja form-ok 7 stb.

A 4 Bulletin pénzügyi elemzés ára együtt most csak 990.000 Ft+ÁFA! RENDELJE MEG MOST! [ninja_form id=7] [ninja_form id=15]