Nem engedünk a négy kerékből

nrc

Autóhasználat kutatás

A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka, használt autó vételén gondolkozik – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közösen készített 10.000 fős VMR kutatásának adataiból.

A hazai internetezők több mint 2/3-ának háztartásában van személygépkocsi; 54 százalékuk otthonában egy, 16 százaléknál viszont több autó található. A személyautót használó netezők közel 3/4-e saját tulajdonú gépkocsijával közlekedik, céges gépkocsival pedig 5 százalékuk „rendelkezik”.

VMR_autovasarlas_1

A válság kapcsán sok hírt hallhattunk már az autópiac veszteségeiről, a finanszírozási lehetőségek és a hitelfelvételi feltételek szigorodásáról, úgy tűnik azonban, hogy mindezek a hazai internetezők autóvásárlási terveire nincsenek jelentősebb hatással. 2008 év végén a netpolgárok 11 százaléka tervezte (2 százalék biztosan, 9 százalék nagy valószínűséggel), hogy az elkövetkező fél évben személygépkocsit vásárol, amely arány megegyezik az egy évvel korábban mért értékkel.

A gépkocsi vásárlást tervezők többsége (59 százaléka) ugyan egyértelműen a már bejáratott járművek mellett teszi le a voksot, 10 százalékuk azonban biztos benne, hogy új autót vásárol. A fennmaradó 31 százalékuk még nem döntött erről a kérdésről, így továbbra is nagy szerep jut a kereskedők promócióinak.

VMR_autovasarlas_2

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Digitalizálódnak a játszóterek

Hiánypótló felmérést végzett az NRC Piackutató, amikor megvizsgálta a gyerekek internetezési szokásait. A VMRkids 2007 kutatás eredményeiből többek közt kiderült, hogy már a 6

Vásárlás az interneten 2007

Napjainkban az internetet nem pusztán szórakozásra használjuk, hanem egyre nagyobb jelentősége van az internet hasznos funkcióinak is. Rohanó világunkban mindannyian igyekszünk a lehető leggyorsabb

|

Tudatos vásárlók az internetezők

Tíz internetezőből kilenc használja a világhálót arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az adott termékről, szolgáltatásról, összehasonlítsa a különböző gyártók, forgalmazók kínálatát, és ez alapján

Védjük meg stratégiai cégeinket

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem