Hurrá, nyaraltunk…

Niederfiringer-Veronika

Igaz, ezt tízből csak négy magyar nethasználó mondhatta el magáról 2013-ban: ezen a nyáron a 18‒75 éves internetező lakosság 41%-a töltött legalább egy éjszakát otthonától távol pihenés céljával. A nyári üdülés élményét a nyaralók döntő többsége hazánkban élte át, külföldön minden tizedik netező pihent. A külföldi úti célok között Horvátország a legkedveltebb, de nem sokkal marad el mögötte Ausztria és Olaszország sem.

Az internethasználók a nyaralás idejére sem válnak meg szívesen a világhálótól, közel háromnegyedük az üdülés helyszínén is netezett. Az internetkávézó-keresgélés már a múlté – mindössze 3% netezett a nyaralás alatt netkávézóban ‒, de a szálláshelyek internetpontjait is meglehetősen kevesen veszik igénybe (13%). A többség (63%) a nyaralásra is visz internetezésre alkalmas eszközt, és wifi kapcsolaton keresztül használja telefonja, laptopja, notebookja vagy akár tabletje segítségével a világhálót, miközben az okostelefonon való mobilinternet-használattól a többség tartózkodik.

A netező utazók negyede számára önmagában a világhálón való böngészés is pihentető, az internet azonban nem csupán az utazás alatt, hanem annak megkezdése előtt is fontos segítség a nyaralók többségének. A legtöbben a kiválasztott úti célról való információszerzésre, útvonaltervezésre és szálláskeresésre használták a netet az üdüléssel kapcsolatban, de viszonylag jelentős azok aránya is, akik online foglalták le szállásukat vagy online fizették az utazás díját. A szociális kapcsolatok fenntartására minden negyedik nyaraló használta a netet utazása során, és ugyanennyien érezték úgy, hogy édesebb az utazás élménye, ha azt másokkal is megoszthatják közösségi oldalakon megjelenő postok formájában.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.

2020. év végén sikeresen zárul a Facial Recognition Software fejlesztése

Az NRC által 2018-2020 között fejlesztett szoftver segítéségével pontosabban detektálhatjuk, milyen érzelmi és tudatos reakciókat váltott ki az általuk készített reklámfilm vagy kreatív anyag. De hogyan is működik ez és mik a 2020-as év újdonságai a fejlesztésben? Erről szól összegzésünk.