Hurrá, nyaraltunk…

Niederfiringer-Veronika

Igaz, ezt tízből csak négy magyar nethasználó mondhatta el magáról 2013-ban: ezen a nyáron a 18‒75 éves internetező lakosság 41%-a töltött legalább egy éjszakát otthonától távol pihenés céljával. A nyári üdülés élményét a nyaralók döntő többsége hazánkban élte át, külföldön minden tizedik netező pihent. A külföldi úti célok között Horvátország a legkedveltebb, de nem sokkal marad el mögötte Ausztria és Olaszország sem.

Az internethasználók a nyaralás idejére sem válnak meg szívesen a világhálótól, közel háromnegyedük az üdülés helyszínén is netezett. Az internetkávézó-keresgélés már a múlté – mindössze 3% netezett a nyaralás alatt netkávézóban ‒, de a szálláshelyek internetpontjait is meglehetősen kevesen veszik igénybe (13%). A többség (63%) a nyaralásra is visz internetezésre alkalmas eszközt, és wifi kapcsolaton keresztül használja telefonja, laptopja, notebookja vagy akár tabletje segítségével a világhálót, miközben az okostelefonon való mobilinternet-használattól a többség tartózkodik.

A netező utazók negyede számára önmagában a világhálón való böngészés is pihentető, az internet azonban nem csupán az utazás alatt, hanem annak megkezdése előtt is fontos segítség a nyaralók többségének. A legtöbben a kiválasztott úti célról való információszerzésre, útvonaltervezésre és szálláskeresésre használták a netet az üdüléssel kapcsolatban, de viszonylag jelentős azok aránya is, akik online foglalták le szállásukat vagy online fizették az utazás díját. A szociális kapcsolatok fenntartására minden negyedik nyaraló használta a netet utazása során, és ugyanennyien érezték úgy, hogy édesebb az utazás élménye, ha azt másokkal is megoszthatják közösségi oldalakon megjelenő postok formájában.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?

ExperienceConra hangolva: Miért egyre fontosabb az ügyfélélmény?

Mi az az ügyfélélmény, miként lehet tervezni, de főként hogyan lehet úgy menedzselni, hogy az üzleti hasznot hozzon a vállalatoknak? Ezeket a kérdéseket járja körül az ExperienceCon, Közép-Európa első ügyfélélmény konferenciája. Kurucz Imre és Klenovszki János az esemény egyik szervezőjével, Káli Györggyel beszélgetett a témáról, és arról, mi (lehet) a kutatás, mérés szerepe a CX megértésében, tervezésében.