Hurrá, nyaraltunk…

Niederfiringer-Veronika

Igaz, ezt tízből csak négy magyar nethasználó mondhatta el magáról 2013-ban: ezen a nyáron a 18‒75 éves internetező lakosság 41%-a töltött legalább egy éjszakát otthonától távol pihenés céljával. A nyári üdülés élményét a nyaralók döntő többsége hazánkban élte át, külföldön minden tizedik netező pihent. A külföldi úti célok között Horvátország a legkedveltebb, de nem sokkal marad el mögötte Ausztria és Olaszország sem.

Az internethasználók a nyaralás idejére sem válnak meg szívesen a világhálótól, közel háromnegyedük az üdülés helyszínén is netezett. Az internetkávézó-keresgélés már a múlté – mindössze 3% netezett a nyaralás alatt netkávézóban ‒, de a szálláshelyek internetpontjait is meglehetősen kevesen veszik igénybe (13%). A többség (63%) a nyaralásra is visz internetezésre alkalmas eszközt, és wifi kapcsolaton keresztül használja telefonja, laptopja, notebookja vagy akár tabletje segítségével a világhálót, miközben az okostelefonon való mobilinternet-használattól a többség tartózkodik.

A netező utazók negyede számára önmagában a világhálón való böngészés is pihentető, az internet azonban nem csupán az utazás alatt, hanem annak megkezdése előtt is fontos segítség a nyaralók többségének. A legtöbben a kiválasztott úti célról való információszerzésre, útvonaltervezésre és szálláskeresésre használták a netet az üdüléssel kapcsolatban, de viszonylag jelentős azok aránya is, akik online foglalták le szállásukat vagy online fizették az utazás díját. A szociális kapcsolatok fenntartására minden negyedik nyaraló használta a netet utazása során, és ugyanennyien érezték úgy, hogy édesebb az utazás élménye, ha azt másokkal is megoszthatják közösségi oldalakon megjelenő postok formájában.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
infografika

A FELTÁLALT HAGYOMÁNY: bejgli, halászlé és a többiek

Gasztro trendek ide vagy oda, úgy tűnik, hogy még mindig a tradicionális ételek játsszák a főszerepet a magyar családok ünnepi menüjében – ez derül ki az NRC 1000 fős november végi online felméréséből. Mi mindent tálalunk fel az ünnepi időszakban? Ennek jártunk utána kutatásunkban.

IMR - Instant Market Research - az online piackutatást támogató komplex rendszer|chatszoba|||||

A KORLÁTOK LEBONTÁSA

Ma már tényleg szinte mindent az interneten intézünk – miért épp a piackutatás lenne kivétel? Elérhetőek olyan komplex kutatási platformok, amelyek tökéletes terepet biztosítanak a fókuszcsoportok, mélyinterjúk online térbe költözéséhez – az NRC által fejlesztett Instant Market Research (IMR) épp egy ilyen kutatási szoftver.

Online vásárlás: férfiak és nők

ONLINE VÁSÁRLÁS: NŐK ÉS FÉRFIAK

Az online vásárlások trendjeit az NRC a 2000-es évek eleje óta vizsgálja. A 2018 első negyedévében indított, célzott E-Commerce Tracking kutatásunkban az e-vásárlók költése mellett az attitűdöket és elvárásokat is rendszeresen nyomon követjük. Ezúttal a férfiak és nők közötti különbségekre voltunk kíváncsiak.

Digi@Bank Monitor: külön is megvásárolható negyedéves elemzéseink (Digi@Bank éves előfizetőknek ingyenes)|Digi@Bank Monitor logo

PÉNZÜGYI TÉMÁK: A DIGI@BANK MONITOR 2019. ÉVI BULLETIN ELEMZÉSEI

Az NRC Digi@Bank Monitor pénzügyi és fintech elemzésének külön is megvásárolható Bulletin elemzéseit foglaltuk össze infografikán: szemezgessen főcímeinkből! Néhány érdekes idei hot topic ízelítőnek: lakáskassza, LTP, hitelezés, kölcsönök, online áruhitel, QR-kód, online hitelesítés