Repülés tekintetében az idősebbek vezetnek

nrc

A 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik nagyobb tapasztalattal; míg a 40 év alattiak csupán egyharmada, addig az ennél idősebbek több mint fele, 54 százaléka próbálta már a légi utazást.

Néhány évvel korábban a fapados légitársaságok megjelenésekor olyanok számára is elérhetővé vált az utazás ezen formája, akik korábban nem engedhették meg maguknak ezt a „luxust”. Bár a technológiai vívmányok, az internet, a digitális-elektronikai eszközök használatának terén az idősebbek kevesebb tapasztalattal rendelkeznek fiatalabb társaiknál, a repüléssel kapcsolatban fordított a helyzet; a 40 év feletti internetezők szignifikánsan magasabb aránya repült már életében, mint az alacsonyabb korosztály tagjai.

A légi utazásban való jártasság a válaszadók iskolázottságával is összefügg. Míg a diplomások közel kétharmada, addig az érettségizettek 40 százaléka, az ennél alacsonyabb végzettségűeknek pedig kevesebb, mint egynegyede ült már repülőn. Amellett, hogy a tanulmányok során az emberek látóköre kibővül, több más tényező is szerepet játszhat ebben az összefüggésben. Ilyen lehet például az egyes intézetek, szervezetek által a felsőoktatási intézmények hallgatóinak kínált ösztöndíj- és csereprogramok. Másrészről a magasabb iskolai végzettséghez a tanulmányok végeztével magasabb jövedelem is párosul, amely mellett már megengedhetik maguknak, hogy külföldi utazásaikhoz valamely légitársaság szolgáltatásait vegyék igénybe, ahogy az is nagyobb eséllyel megtörténhet, hogy üzleti céllal kell utazniuk.

A felmérés során az NRC Piackutató az internetezők repülőjegy foglalási módjait is vizsgálta. A helyfoglalást a repülést már kipróbált internetezők 61 százaléka intézi saját maga. Közülük 42 százalék azok aránya, akik online foglalást vesznek igénybe a légitársaság weboldala (35 százalék) vagy az utazási iroda (7 százalék) honlapján keresztül. Az utazási irodákra a célcsoport 40 százaléka bízza a jegyfoglalást. Feltehetően ők azok, akik a teljes út megszervezését ezen ügynökségekre hagyják egyrészt kényelmi okokból, másrészt pedig az így elérhető kedvezőbb csomagárak (utazás, szállás, ellátás) miatt. A többi utas a légitársaság jegyirodájában (10 százalék), közvetlenül a repülőtéren (3 százalék) vagy call-centeren keresztül (3 százalék) vásárolja menetjegyét. A felsorolásból jól kitűnik az online csatorna szerepe és népszerűsége a szolgáltatás értékesítése során.

A felmérést az NRC Piackutató 2008 első félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra.

A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Utazást a hálón, kenyeret a sarki boltban

Vásárlási szokások Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már

Közös(ségi) játékélmények online

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az

Fontos az online marketing

Ön tájékozódik az interneten mielőtt nagy értékű terméket vásárol? Többségünk igennel válaszolna erre a kérdésre, de természetesen akadnak olyanok, akik még mindig ragaszkodnak a