Védjük meg stratégiai cégeinket

nrc

Az NRC Piackutató Kft. reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a magyar 18-45 év közötti, AB státuszú és gépjárművel rendelkező lakosság túlnyomó többsége, 85 százaléka nem ért egyet azzal, ha a magyar gazdaság számára stratégiailag fontos cégek külföldi tulajdonba kerülnek.

A meghatározó többség véleménye jelzi, hogy a magyar lakosság pártállástól függetlenül támogatja a stratégiai cégek védelmét. Az NRC Piackutató Kft. 1200, magas státuszú, gépkocsival rendelkező 18-45 év közötti magyar lakos körében végzett reprezentatív kutatásának jelentéséből kiderül, hogy politikusként a magyar lakosság 89 százaléka tenne valamit a MOL felvásárlásának megakadályozásáért, 82 százalékuk pedig egyértelműen állást foglal amellett, hogy a MOL-t stratégiai jelentőségű cégként nem szabad külföldi állami érdekeltségű cég kezébe adni. A megkérdezettek 78 százaléka nem örülne egy osztrák állam által dominált tulajdonosi csoport megjelenésének a társaságban.

A MOL új külföldi tulajdonba kerülésének megakadályozásában a válaszadók 84 százaléka támogatja az állami szerepvállalást, 88 százalékuk ebben a MOL felső vezetésének erőfeszítéseit is megfelelő lépésként értékeli. A válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne személyes áldozatot is vállalni (például utcai demonstrációt vagy a felvásárló cég szolgáltatásainak bojkottját) az új külföldi tulajdonos megjelenésének megakadályozása érdekében.

A megkérdezettek 79 százaléka szerint az üzemanyag-forgalmazó cégek közül egyértelműen a MOL fektet be a legtöbbet Magyarországon, s egyúttal a társadalmi szerepvállalásra vonatkozó kérdésben is a MOL-t helyezik az élre. A válaszadók 86 százaléka szerint a vizsgált cégek (AGIP, ESSO, JET, LUKOIL, MOL, OMV, SHELL) közül a MOL támogatói tevékenysége a legkiterjedtebb Magyarországon.

A kutatás háttere:

A kutatás során a 18 és 45 év közötti, gépkocsival rendelkező és autót vezető, hazai A és B státuszú személyek véleményét mértük fel online adatfelvétel segítségével, a MOL Nyrt. megbízásából. Az 1200 fős minta reprezentatív volt a célcsoportba tartozó személyekre nem, életkor, a lakóhely településtípusa és az iskolai végzettség tekintetében.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei
|

2,2 millióan online álláslesen

Továbbra is a Profession.hu a legismertebb és legnépszerűbb állásportál Magyarországon, megelőzve a Jobline-t és a Workaniát – derül ki az NRC Álláskeresés az interneten

||

Nyaralsz Te rendesen?

Ha tippelnünk kellene, nyaral-e a magyar, a feltételezett pénzhiány miatt valószínűleg inkább a „nem” válasz felé hajlanánk. Vajon csak a hagyományos pesszimizmusunk és hányattatottság

Így használjuk kisképernyős eszközeinket I.

Nem használjuk (ki) okosan okoskészülékeinket, legalábbis ami az applikáció használatot illeti, biztosan nem. Az okostelefonon és/vagy tableten internetezők kétötöde nem töltött le még ötnél

Ízlések és pofonok

A reklám kicsit olyan, mint a politika meg a magyar foci: kevesen szeretik, de valamennyire mindenki ért hozzá. Azonban még a távirányító görcsös szorítása