Interjú Végh Violával és Romet-Balla Ágnessel

babel-szucs-szilvia-centered
Bábel-Szücs Szilvia interjúja Végh Violával és Romet-Balla Ágnessel.
Végh Viola
NRC
Marketingkutató, tanácsadó

Tavasz, nyár, ősz vagy tél?
Az évszakok közül az őszt szeretem a legjobban. Sokan az őszt az elmúlással, valaminek a végével azonosítják, de szerintem ez nem igaz. Ilyenkor minden meleg napsütéses nap még ajándék és jutalom, tavasszal ugyanerre már epekedve várunk, és egy-egy fagyos reggel inkább csalódást okoz.

Az adományozás és a piackutatás tekintetében is az év vége a csúcsidőszak. Hogy lehet jól beosztani az időt, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen megvenni az ajándékokat?
Nagyon nehezen, de egy kis felkészüléssel és odafigyeléssel megoldható. A kulcs szerintem az, hogy előre legyen elképzelés, hogy ki minek örülne. A beszerzés tekintetében óriási segítség az internet, ahol ma már rengeteg ajándékot lehet rendelni, csak arra kell nagyon figyelni, hogy ne az utolsó pillanatban adjuk fel a rendelést, mert az online áruházak számára is csúcsidőszak a december, és az mindenkinek kellemetlen, ha karácsonyeste az ajándékozáskor a hosszú szállítási időre kell fogni, hogy miért lesz a karácsonyi ajándékból legjobb esetben is szilveszteri ajándék.

Az NRC egyik kutatásából kiderült, hogy Magyarországon a 18–75 évesek körében nagyon népszerű a háziállattartás. Tíz emberből hat döntött úgy, hogy állatot tart. Te is ebbe a táborba tartozol?
Sajnos most nem, de nagy állatbarát vagyok. 13 évig osztottam meg az otthonomat egy perzsa macskával, akivel közös erővel végeztük el a gimnáziumot, tettem le az érettségit, felvételit, és szereztünk két diplomát, rá mindig számíthattam, édesen aludt a legnagyobb könyvhalmokon is.

Szaloncukor vagy bejgli?
Egyértelműen bejgli, különösen a mákos. Bár ma már nagyon különleges szaloncukrokat lehet kapni, amik inkább egyesével becsomagolt finom bonbonok, nekem mégis mindig a gyerekkoromban favorit, erősen meghatározhatatlan ízű zselés cukrok jutnak eszembe, amikben az idő múlásával a karácsonyfán egy enyhe fenyőízt is fel lehetett fedezni.

A „Higgyünk a nullában!” az UNICEF legújabb kampányának szlogenje, amelyet az NRC előzetesen tesztelt. 12 magyarországi ismert ember vállalta, hogy részt vesz a reklámfilmben. Neked melyik szereplő a kedvenced?
A teszt során is az derült ki, hogy egy ilyen kampányfilmben szereplő magyar szereplőként a legtöbb megkérdezettnek, minden korosztály számára, Halász Judit neve jutott eszébe először. Végül az elkészült filmet látva szerintem is ő az, akinek az arcáról, a hangjáról azonnal a gyerekek, a boldog gyerekkor, a kedvesség és gondoskodás sugárzik.
Szerintem az alakja nagyon sokat hozzáad a film üzenetéhez, de ugyanez igaz a többi szereplőre is, mindenki mást képvisel, és mindenkinek a megjelenése és a néhány mondata a filmben nagyon erős érzelmeket közvetít.


Romet-Balla Ágnes
UNICEF Magyar Bizottság
Kommunikációs igazgató

Ágnes 2005–2007-ig a Noguchi Porter Novelli ügyféligazgatója volt. 2007–2011-ig a Red Bull kommunikációs menedzsere. 2011-től mostanáig pedig az UNICEF Magyar Bizottság kommunikációs igazgatója.

Tavasz, nyár, ősz vagy tél?
Nyár, nyár és mindörökké nyár!!!

Az adományozás és a piackutatás tekintetében is az év vége a csúcsidőszak. Hogy lehet jól beosztani az időt, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen megvenni az ajándékokat?
Nálam már évek óta bevett szokás, hogy júliusban elkezdem gyűjteni az ajándékokat, ötleteket karácsonyra, így általában már október végére 99%-osan végzek az ünnepi bevásárlással. Így biztos, hogy nem darálnak be az akciók.

Az NRC egyik kutatásából kiderült, hogy Magyarországon a 18–75 évesek körében nagyon népszerű a háziállattartás. Tíz emberből hat döntött úgy, hogy állatot tart. Te is ebbe a táborba tartozol?
Mit mondhatnék? Hét éve tartok macskát és papagájt. A kutya csak a kert miatt nem valósult még meg. De amióta tudom, hogy városban is lehet haszonállatot tartani, nagyon kacérkodom a gondolattal, hogy beszerzek egy disznót is a szomszédok bosszantása végett.

Szaloncukor vagy bejgli?
Egyértelmű: szaloncukor! A bejglit nem bírja el a fa. Ha igen, utána irdatlan nehéz kienni a papírból a finomságot. Ha már kietted, nehéz úgy visszahajtogatni a papírt, hogy ne tűnjön fel a torkoskodás. Ha már sikerült visszacsomagolni, akkor meg tuti lebuksz azzal, ha mákos foggal mosolyogsz, szóval egyértelmű: szaloncukor!

A „Higgyünk a nullában!” az UNICEF legújabb kampányának szlogenje, amelyet az NRC előzetesen tesztelt. 12 magyarországi ismert ember vállalta, hogy részt vesz a reklámfilmben. Neked melyik szereplő a kedvenced?
Mindegyik, és mindegyik más ok miatt. Egy azonban biztos, Cserhalmi Györgyöt személyesen látni és hallani egy olyan élmény volt, aminek még mindig a hatása alatt állok.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Hatékonyak a non-spot hirdetések

Az NRC kutatásából kiderül, hogyan ítélik meg a tévénézők a non-spot hirdetéseket. Jobban kedveljük-e őket, mint a reklámszpotokat? Hatékonyak-e ezek a megjelenések?

Fenntarthatóság és a magyar fogyasztó

Elkészült az NRC fenntarthatósági kutatása, amely azt járta körül, milyen ismeretei, attitűdjei vannak a magyaroknak az egyes környezeti problémákkal és a környezettudatossággal kapcsolatban, mit gondolnak a felelősségről, és hogyan jelenik meg a fogyasztók, vásárlók döntéseiben, szokásaiban a fenntarthatóságra való törekvés.

Változó tartalomfogyasztás

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Egyáltalán, mit látunk a VOD szolgáltatások terén: nyertese lesz-e a pandémiának a Netflix és az HBO GO?