Internetes biztosítási piac

kurucz-imre

A Genertel Biztosító Zrt., az első magyar direktbiztosító 2009. tavaszán internetes biztosításkötés témakörben piackutatást végzett az NRC Piackutató Kft. bevonásával. A kutatás eredményeként megállapítható, hogy az internet egyre jelentősebb szerepet tölt be a biztosításkötési folyamatban.

Azok az ügyfelek, akik egyszer már kipróbálták egy internetes biztosító szolgáltatásait, a jövőben is ilyen módon kívánják intézni biztosítási ügyeiket.

A Genertel-NRC kutatás komplex módon közelítette meg az internetes biztosításkötési hajlandóság vizsgálatát: a kutatás egy 1400 fős reprezentatív kutatásból, egy 2000 fős Genertel ügyfél kutatásból, valamint mélyebb összefüggések feltárására alkalmas fókuszcsoport vizsgálatokból épült fel. A kutatás célcsoportját a 20-59 éves ABC ESOMAR státuszú autótulajdonosok, illetve a Genertel ügyfelei alkották.

A kutatás kiemelten vizsgálta, hogyan viszonyulnak az internetezők a webes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, valamint casco kötéshez, illetve hogyan értékelik a direktbiztosítási modellt.

Vonzó a direktbiztosítás

Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Zrt. vezérigazgatója rámutat, hogy az autóval rendelkező internetezők 75%-a nyitott arra, hogy biztosításait interneten vagy telefonon keresztül kösse meg, illetve ilyen módon intézze biztosítási ügyeit, 43% számára kifejezetten vonzó ez a biztosításkötési mód. A direktbiztosítási értékesítési csatornákon belül egyértelműen az internet a legnépszerűbb.

A piackutatás eredményei szerint a direktbiztosító ügyfelei kedvező díjakat kínáló, számukra szimpatikus, modern, valamint nem utolsósorban ügyfélközpontú cégnek tartják a Genertel Biztosítót. A Genertel cascós ügyfeleinek 95%-a, a kötelezős ügyfelek 96%-a elégedett a biztosító szolgáltatásaival. A kutatás szerint más biztosítók casco ügyfeleinél ez az elégedettségi ráta csak 79%.

A Genertel hamarosan már nem csak gépjármű-biztosításokat, valamint utasbiztosítást, hanem lakásbiztosítást is kínál. A Genertel kötelezős és cascós ügyfelei határozottan megbíznak biztosítójukban: 64%-uk nyitott arra, hogy a Genertelnél kösse meg a közeljövőben lakásbiztosítását is.

Kötelező és casco kötés az interneten

Az interneten a legnépszerűbb biztosítás hosszú évek óta a kötelező. A kutatásban résztvevő, korábban az interneten kötelezőt váltó autósok 91%-a döntött új biztosítója kiválasztásánál ár alapján. A biztosítót váltók mindössze 37%-a vett figyelembe kötelezős biztosítója kiválasztásánál az áron kívül más tényezőt is. A casco biztosítások esetében már határozottan alacsonyabb szerepe van a választásban pusztán az árnak: az esetek 89%-ában a döntésben az ár mellett egyéb tényezők is szerepet játszanak.

Kurucz Imre, az NRC Piackutató Kft kutatási igazgatója rámutat arra, hogy a hazai autós piacon erőteljesen különbözik a casco fontosságának megítélése. Míg a cascóval nem rendelkező autósok 55%-a szerint a casco luxus, addig a cascóval rendelkezők 84%-a szerint a casco a felelősségteljes gondolkodás jele.

Általánosan elmondható, hogy az internetezők 90%-a használja az internetet vásárlás előtti tájékozódásra. Amennyiben a biztosítási piacon nézzük meg ezt az arányt, a kötelező megkötése előtt az autósok 60%-a, casco megkötése előtt az autósok 30%-a tájékozódik előre az interneten.

A kutatás során megkérdezettek 42%-a kötötte meg interneten keresztül kötelezőjét, ez az arány a Genertel ügyfeleinek esetében 90%. A hazai casco piacon ma még viszonylag alacsony a weben megkötött szerződések aránya, azonban már ma is a casco biztosítások 13%-át valamilyen direkt csatornán keresztül kötik meg az autósok. A megkérdezettek 20%-a biztosnak, 37%-a valószínűnek tartja, hogy a jövőben köt direkt módon biztosítást.

A Genertel Biztosító Zrt.

A Genertel Biztosító Zrt. a Generali Csoport tagja, 100%-os tulajdonosa hazánk 2. legnagyobb biztosítója, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. A társaság nem-életbiztosítási termékek területén tevékenykedik, jelenleg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást és casco biztosítást értékesít saját termékként, emellett a Társaság honlapján utasbiztosítás is köthető. A Genertel utasbiztosítási szolgáltató partnere az Európai Utazási Biztosító Zrt. A Genertel – termékpalettája bővítésének eredményeképp – rövid időn belül lakásbiztosítási terméket vezet be a piacra.

A Genertel 2009. I. negyedévet 115.000-es ügyfélszámmal, 118.000 db-os kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási állománnyal és több mint 3.000 db casco biztosítási szerződéssel zárta. A kötelező biztosítások kumulált állománydíja 3,64 milliárd Ft, a casco biztosítások állománydíja összesen 275 millió Ft volt.

A Genertel interneten és telefonon keresztül értékesíti biztosításait, az első hazai direktbiztosítónál teljes körű online és telefonos ügyintézésre is lehetőség van. A Nyugat-Európában már elterjedt és sikeres üzleti modell lényege, hogy az értékesítés és ügyfélszolgálat direkt csatornákon keresztül történik. Az így keletkezett jelentős költségmegtakarításból az ügyfelek alacsonyabb díjak formájában részesülnek.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Beszélgessünk!

Írj vagy hívj fel és választ adok kérdéseidre

Segítünk abban, hogy a piackutatás egy gyorsan megtérülő befektetés legyen!
Klenovszki János további cikkei

Utazást a hálón, kenyeret a sarki boltban

Vásárlási szokások Bár erős túlzás lenne azt állítani, hogy hazánkban virágzik az elektronikus kereskedelem, de tény, hogy dinamikusan nő azok száma, akik kipróbálták már

Repülés tekintetében az idősebbek vezetnek

A 18-69 éves internetezők 42 százaléka ült már repülőgépen, és 16 százalék azok aránya, akik utaztak már fapadossal. Repülés tekintetében az idősebb korosztály rendelkezik

Közös(ségi) játékélmények online

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az