Bábel-Szücs Szilvia interjúja Molnár Judittal és Fedor Mariannal.
Molnár Judit
NRC
Marketingkutató, tanácsadó
Tavasz, nyár, ősz vagy tél? Melyik a kedvenc évszakod?
Nincs kedvenc évszakom, inkább csak azt tudom teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy a tél biztos, hogy nem az. Nem szeretek fázni… A vidám, napsütéses napokat szeretem igazán, amikor az ember fütyörészve lép ki a lakása ajtaján, és a lépcsőházból az utcára kiérve megcsapja a „jókedv szele”, és őszintén azt tudja mormolni az orra alatt, hogy „ez egy kitűnő nap lesz”.
Munka szempontjából általában melyik a legintenzívebb évszakod, és mi ennek az oka?
Az ősz vége és a tél a leghúzósabb általában. Pont ezek azok az időszakok, amikor már kevésbé szeretek a szabadban lenni, és beérem azzal is, ha érdekes projekteken dolgozhatok az irodában a kedvenc munkatársaim társaságában, ha úgy adódik, akár késő estig.
Az NRC egyik alapszíne a zöld, amely utal a tudatos környezetvédelemre. A te életedben hol érhető tetten a környezet védelme?
Sajnos kevesebb területen érhető tetten az életemben ez a típusú tudatosság, mint szeretném. Szelektíven gyűjtöm a hulladékot és nem vezetek autót. (Amúgy ha vezetnék, akkor nem csak környezeti szempontból jelentenék veszélyt a társadalomra.) Viszont vannak sajnos olyan dolgok, amikre nem figyelek. Például mindig újabb és újabb szatyrot vásárolok a boltban, ahelyett, hogy gondosan bekészítenék egyet a táskámba reggel.
Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?
Ha választani kell a kettő közül, akkor kvanti. Alapvetően a számok embere vagyok, mindig is inkább a reálbeállítottság volt rám jellemző. De igazán a kettő kombinációjában hiszek. A kvalitatív technikáknak köszönhetően rendszeresen feltárunk olyan dimenziókat, szempontokat, véleményeket, érvrendszereket egy-egy problémakör kapcsán, amikre nem is gondoltunk volna egy projekt indulásakor. De még fontosabbnak tartom az ilyen jellegű eredmények validálását és számszerűsítését. Igazán csak akkor hiszem el én magam is az eredményeket, ha egy nagyobb mintán, kvantitatív módszerrel is beigazolódnak a kvalitatív insightok. Összegezve az én fejemben a kvali az iránymutatás, a kvanti pedig az eredmény…
Balaton vagy Velencei-tó?
Mindkettőt imádom, gyakorlatilag mindegy. Szeretek úszkálni, pancsolni, vízifocizni, strandröplabdázni, labdát dobálni a vízben, frizbizni, vagy csak sodródni egy jó kis gumimatrac segítségével. Bevallom, egy hűsítő roséfröccsnek is ritkán tudok ellenállni kint a strandon.
A hazai internetezők 44%-a tartozik a kütyütulajdonosok körébe, azaz ennyien rendelkeznek az okostelefon, táblagép, netbook és e-könyvolvasó legalább egyikével. Fél évvel ezelőtt ez az arány még 31% volt. Te is részese vagy ennek az egyre növekvő arányú „közösségnek”?
Is-is. A céges telefonomnak köszönhetően igen, hiszen az egy egészen komoly okostelefon. Illetve van egy táblagépünk is otthon, de azon csak zenét hallgatok… Annak ellenére, hogy rengeteget foglalkozom a témával különböző kutatások kapcsán, nem érzem magam igazi „kütyüőrültnek”. Sőt… elfogadom ugyan a technikai újdonságokat, próbálok lépést tartani, de igazán nem vonzanak ezek a dolgok.
Fedor Mariann
Mariann 2009 óta dolgozik a Cofidisnél, mint senior marketing munkatárs. Előtte évekig a Café csoportnál dolgozott. Tanulmányait a BGF-KK FK- n külgazdasági szakon, reklám szakirányon végezte, majd 2011-ben elvégezte a Master képzést is.
Tavasz, nyár, ősz vagy tél? Melyik a kedvenc évszakod?
Egyértelműen a nyár. Tenger, napsütés, úszás, vitorlázás, víz, víz és víz.
Vízfüggő vagyok, idén szinte minden hétvégén elmenekültem a fővárosból. És persze az esti baráti találkozóknak is egészen más a hangulata, amikor nem a négy fal között, hanem a teraszon fogyaszthatunk el egy pohár bort.
Munka szempontjából általában melyik a legintenzívebb évszakod, és mi ennek az oka?
Ősszel ébred fel mindenki a nyári álmából, ilyenkor sokkal intenzívebb időszakot élünk. A szeptembertől decemberig tartó időszakban zajlik a Cofidisnél a következő év stratégiai és kommunikációs tervezése, amelyben aktív szerepe van az osztályunknak. Nálunk a téli álom nem ismert fogalom.
Az NRC egyik alapszíne a zöld, amely utal a tudatos környezetvédelemre. A te életedben hol érhető tetten a környezet védelme?
Az irodában gyakoroljuk a takarékos papírfogyasztást. Otthon nincs lehetőségünk szelektíven gyűjteni a szemetet, de például vásárláskor soha nem kérek nejlonzacskót, hanem az otthoni „gyűjteményemből” viszek magammal. Tudatosan figyelek a vízfogyasztásra, és mindig lekapcsolom a villanyt, ha kijövök a szobából.
Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?
Attól függ, hogy mi a cél. Ha választanom kell, akkor egy kvalitatív kutatás azért érdekesebb számomra. Mondok egy viszonylag friss tapasztalatot ezzel kapcsolatban: a Cofidis 2011-ben kezdett el kommunikálni, ezt megelőzően készült egy fókuszcsoportos kutatás a termékről és a kreatív koncepcióról. A fő kérdés az volt, hogy mielőtt elárultuk volna a kérdezetteknek azt, hogy ki a megbízó, megmutattuk nekik a terméket. Nekik az volt a feladatuk, hogy mondják el, mi a véleményük általában, szerintük van-e relevanciája… stb. A kutatás során egyértelműen pozitív lakossági visszajelzéseket kaptunk, mindenkinél jelentkezett egy „wow hatás”, sokan azonnal igényelni is szerették volna a hitelt, annyira megtetszett nekik. Viszont ha például piaci trendekre vagyunk kíváncsiak, akkor egyértelmű a kvantitatív kutatás.
Balaton vagy Velencei-tó?
Balaton! Számomra mindegy, hogy melyik part, Balatonfüred és Balatonlelle, mindkettőt szeretem. A Velencei-tónál néhány éve voltam először, wakeboardozni kiváló terep.
A hazai internetezők 44%-a tartozik a kütyütulajdonosok körébe, azaz ennyien rendelkeznek az okostelefon, táblagép, netbook és e-könyvolvasó legalább egyikével. Fél évvel ezelőtt ez az arány még 31% volt. Te is részese vagy ennek az egyre növekvő arányú „közösségnek”?
Igen, egy éve egy Samsung Galaxyval. Alapvetően nyitott vagyok az új dolgok iránt, de nem vagyok heavy user. Internetezni szoktam, megnézem a híreket, a térképet, ha megyek valahova, hogy tudjam az útvonalat, programokat is így keresek. Alkalmazásokat nem töltök le, zenét nem hallgatok, de például minden reggel a weather chanellel kezdem a napot.